Mercedes-Benz CLA – większy i tańszy od Klasy C [NAIAS 2013]

Mercedes-Benz CLA ma powtórzyć sukces, jaki odniosła nowa Klasa A. Będzie przyciągał klientów atrakcyjną stylistyką i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Przy okazji prezentacji w Detroit producent podał dane techniczne auta, a polski dystrybutor ceny, które będą obowiązywały na naszym rynku.

Mercedes-Benz CLA – większy i tańszy od Klasy C [NAIAS 2013]
Wojciech Kaczałek

14.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wygląd Mercedesa CLA znamy już od dawna. W ciągu ostatnich miesięcy do mediów po kolei trafiały zdjęcia szpiegowskie, oficjalne materiały prezentujące zamaskowane auto podczas testów, a w końcu pierwsze fotografie pokazujące sedana w pełnej krasie.

Mercedes-Benz CLA łączy cechy Klasy A oraz modelu CLS. Wersja seryjna wywodzi się ze studium Concept Style Coupé z 2012 r. Tak o wyglądzie samochodu mówi jego projektant, Mark Fetherston:

Nowy Mercedes CLA jest owocem innowacyjnego, żywego konceptu wzorniczego Mercedes-Benz. Nasz nowy język form umożliwił połączenie wyrazistych kształtów z typową dla aut coupé linią dachu. W rezultacie otrzymaliśmy kamień milowy w dziedzinie nowoczesnej aerodynamiki samochodowej: płynne powierzchnie i typowe linie Mercedes-Benz są manifestacyjnym wyrazem sportowych ambicji naszego nowego czterodrzwiowego coupé.

Nowy Mercedes ma 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1432 mm wysokości. Jest o 39 mm dłuższy, o 7 mm szerszy, ale o 15 mm niższy od Klasy C. CLA ma bagażnik o pojemności 470 l, czyli o 5 l mniejszy od Klasy C, ale o 129 l większy od kufra Klasy A.

Obraz

CLA charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza (Cx = 0,23, dostępna od 2. kwartału wersja CLA BlueEFFICIENCY Edition ma mieć 0,22). Z przodu są kolumny McPhersona, a z tyłu niezależne zawieszenie wielowahaczowe. Opcją będzie zawieszenie sportowe, obniżone o 20 mm z przodu i o 10 mm z tyłu. Przy wszystkich kołach zamontowano hamulce tarczowe. Przednie tarcze są wentylowane.

Do wyboru w naszym kraju będą na początku trzy silniki: dwa benzynowe w różnych wariantach mocy oraz jeden diesel. Benzyniaki to jednostki turbo z bezpośrednim wtryskiem o pojemnościach 1,6 (122 lub 156 KM) i 2,0 l (210 KM). Motor wysokoprężny 2,2 l rozwija 170 KM i będzie montowany w modelu CLA 220 CDI. W 3. kwartale w gamie ma się pojawić 45 AMG z silnikiem produkującym 335 KM i 400 Nm.

Jednostki będą mogły współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną skrzynią 7G-DCT. Standardem jest napęd na przód, ale do wyboru będzie też 4MATIC.

W wyposażeniu CLA znajdzie się system zapobiegania kolizjom (Collision Prevention Assist) sprzężony z adaptacyjnym asystentem układu hamulcowego. Układ uaktywnia się powyżej prędkości 7 km/h, gdy wyczuje, że jesteśmy zbyt blisko innego pojazdu. Ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a po rozpoczęciu hamowania zwiększa siłę hamulców.

Obraz

Auto będzie też mieć na pokładzie m.in. Distronic Plus (utrzymujący automatycznie odstęp od poprzedzającego samochodu) i Drive Kit Plus (opcjonalny zestaw pozwalający np. łączyć się z Internetem).

Podstawowa wersja Mercedesa CLA będzie kosztowała 118 900 zł (standardowa Klasa C kosztuje 128 600 zł). Najmocniejsza odmiana benzynowa to wydatek 154 900 zł. Za diesla, który w ofercie pojawi się jesienią, trzeba będzie zapłacić 172 900 zł.

The new CLA - Mercedes-Benz original

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/28]

Źródło: Mercedes-Benz • WCF

Komentarze (0)