Mercedes-AMG GT i GT C Roadster (2017) - premiera

Mercedes-AMG wprowadza do oferty dwa nowe warianty sportowego modelu GT. Są to GT Roadster i GT C Roadster. Oba są mocniejsze od swojego odpowiednika z zamkniętym dachem i przeszły kilka zmian zbliżających je do topowego GT R.

Wraz z premierą modeli serii Roadster, Mercedes podnosi ich moc odpowiednio z 462 do 476 KM dla wersji GT i z 510 do 557 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm.
Wraz z premierą modeli serii Roadster, Mercedes podnosi ich moc odpowiednio z 462 do 476 KM dla wersji GT i z 510 do 557 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm.
Marcin Łobodziński

15.09.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kluczowym elementem nowego Roadstera jest jego miękki dach, przykrywający kabinę bardzo sztywnego nadwozia. Dostępny w kolorach czarnym, czerwonym i beżowym, otwiera i zamyka się w pełni automatycznie, w czasie 11 sekund do prędkości 50 km/h. Kolorystykę dachu można dopasować do jednego z 11 odcieni lakieru oraz jednej z 10 konfiguracji wnętrza. Jego trójwarstwowa struktura została oparta o konstrukcję wykonaną z mieszanki aluminium, magnezu i stali. Samochód został wyposażony w aluminiowy pałąk chroniący pasażerów podczas dachowania.
Kluczowym elementem nowego Roadstera jest jego miękki dach, przykrywający kabinę bardzo sztywnego nadwozia. Dostępny w kolorach czarnym, czerwonym i beżowym, otwiera i zamyka się w pełni automatycznie, w czasie 11 sekund do prędkości 50 km/h. Kolorystykę dachu można dopasować do jednego z 11 odcieni lakieru oraz jednej z 10 konfiguracji wnętrza. Jego trójwarstwowa struktura została oparta o konstrukcję wykonaną z mieszanki aluminium, magnezu i stali. Samochód został wyposażony w aluminiowy pałąk chroniący pasażerów podczas dachowania.
Warto zwrócić uwagę, że nowy poziom mocy i momentu obrotowego GT C Roadster zbliża go osiągami do topowego GT R. Ma tylko 28 KM i 20 Nm mniej, a czas rozpędzania do setki GT C trwa 3,7 s, to jest o 0,1 s wolniej od GT R. Prędkość maksymalna 316 km/h jest niższa o 2 km/h. Słabsza wersja GT Roadster rozpędza się do 302 km/h, a do pierwszej setki w 4,0 s.
Warto zwrócić uwagę, że nowy poziom mocy i momentu obrotowego GT C Roadster zbliża go osiągami do topowego GT R. Ma tylko 28 KM i 20 Nm mniej, a czas rozpędzania do setki GT C trwa 3,7 s, to jest o 0,1 s wolniej od GT R. Prędkość maksymalna 316 km/h jest niższa o 2 km/h. Słabsza wersja GT Roadster rozpędza się do 302 km/h, a do pierwszej setki w 4,0 s.
Zmiany techniczne dotknęły 7-stopniową przekładnię AMG SPEEDSHIFT DCT, w której skrócono najwyższe przełożenie i wydłużono najniższe.
Zmiany techniczne dotknęły 7-stopniową przekładnię AMG SPEEDSHIFT DCT, w której skrócono najwyższe przełożenie i wydłużono najniższe.
Dla modeli z serii Roadster przewidziano także aktywną kratę grilla znaną z Mercedesa-AMG GT R. Ma ona na celu zmniejszenie oporu powietrza lub wygenerowanie lepszego przepływu przez chłodnicę - w zależności od potrzeb. Zwróćcie uwagę, że grill przypomina ten z GT R, a nie standardowego GT czy GT S. Całe nadwozie Roadsterów jest skonstruowane w taki sposób jak GT R.
Dla modeli z serii Roadster przewidziano także aktywną kratę grilla znaną z Mercedesa-AMG GT R. Ma ona na celu zmniejszenie oporu powietrza lub wygenerowanie lepszego przepływu przez chłodnicę - w zależności od potrzeb. Zwróćcie uwagę, że grill przypomina ten z GT R, a nie standardowego GT czy GT S. Całe nadwozie Roadsterów jest skonstruowane w taki sposób jak GT R.
Podobnie jak układ jezdny, który wyposażono w tylną oś skrętną. Jej koła skręcają się do prędkości 100 km/h w przeciwnym do przednich kierunku, ale to się odwraca powyżej tej prędkości. Dzięki temu, samochód jest zwinniejszy na ciasnych zakrętach i stabilniejszy na szybkich. Oba warianty Roadstera wyposażono w blokadę tylnej osi, z tym, że GT Roadster ma w pełni mechaniczną, natomiast GT C Roadster sterowaną elektronicznie.
Podobnie jak układ jezdny, który wyposażono w tylną oś skrętną. Jej koła skręcają się do prędkości 100 km/h w przeciwnym do przednich kierunku, ale to się odwraca powyżej tej prędkości. Dzięki temu, samochód jest zwinniejszy na ciasnych zakrętach i stabilniejszy na szybkich. Oba warianty Roadstera wyposażono w blokadę tylnej osi, z tym, że GT Roadster ma w pełni mechaniczną, natomiast GT C Roadster sterowaną elektronicznie.
Nowy Roadster to jednocześnie lifting tego modelu, a zatem w niedługim czasie można się spodziewać tego samego w wersji z nadwoziem coupé.
Nowy Roadster to jednocześnie lifting tego modelu, a zatem w niedługim czasie można się spodziewać tego samego w wersji z nadwoziem coupé.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

2017 Mercedes-AMG GT C Roadster trailer

Komentarze (5)