Mercedes-AMG E63 S G‑Power - 800 KM w rodzinnym kombi
Czy kombi o mocy supersamochodu ma w ogóle sens? Raczej nie, ale właśnie za to kochamy takie auta. Prezentowana Klasa E to dzieło firmy G-Power, zazwyczaj tuningującej BMW. Tym razem jednak tuner zrobił wyjątek.
15.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Słusznie, gdyż dzięki temu powstała bardzo interesująca propozycja dla ludzi, którzy uwielbiają mocne kombi. E63 AMG S już w serii nie należy do słabeuszy. 5,5-litrowe, podwójnie doładowane V8 po wyjeździe z fabryki generowało 571 KM. Dzięki modyfikacjom G-Power wartość ta wzrosła do równych 800 KM. Wrażenie robi także maksymalny moment obrotowy, wynoszący 1000 Nm.
Aby uzyskać taki przyrost nie wystarczy chiptuning. Konieczne są daleko idące poprawki mechaniczne. W tym przypadku zdecydowano się na zastosowanie wydajniejszych turbosprężarek i autorski wydech ze stali nierdzewnej. Na koniec całość zestrojono przy użyciu nowego oprogramowania. Co ciekawe, G-Power oferuje możliwość wyboru pełnego pakietu modyfikacji, jak i poszczególnych komponentów. Oczywiście wówczas moc nie będzie już tak imponująca.
Poza poprawkami napędu tuner popracował też nad wyglądem. Niemieckie kombi przyozdobiono nowymi końcówkami wydechu i 20-calowymi, superlekkimi felgami Hurricane, które obuto w sportowe opony o szerokości 245 mm z przodu i 285 mm z tyłu. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nadal na tyle dyskretnie, by zaskoczyć na drodze niejednego kierowcę superauta.
Jeśli jesteście w posiadaniu E63 AMG S i chcielibyście zdecydować się na pełny zestaw modyfikacji G-Power, musicie wyłożyć ponad 20 tys. euro. To całkiem sporo, choć konkurenci potrafią być drożsi. Poza tym posiadanie 800-konnego kombi warte jest wydania większej sumy, ponieważ na świecie nie znajdziecie wielu podobnych aut.