Mercedes-AMG Brand Center Gdańsk to pierwsza taka placówka w Europie
Z każdym rokiem polscy klienci coraz chętniej wydają swoje pieniądze na samochody luksusowe oraz ekstremalne, sportowe maszyny. Widać to szczególnie w wynikach sprzedaży modeli Mercedes-AMG, cieszących się ogromnym powodzeniem nad Wisłą. O tym, że Polska stanowi ważny rynek zbytu dla AMG, najlepiej świadczy otwarty właśnie w Gdańsku, dedykowany salon AMG. Jest to jedyna tego typu placówka w Europie.
30.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
27 września 2019 roku to data, która na dobre zapisze się w historii marki Mercedes-AMG. Właśnie wtedy oficjalnie otwarto pierwszy europejski salon AMG Brand Center, dedykowany wyłącznie najmocniejszym wersjom modeli Mercedesa. O wyjątkowości gdańskiego obiektu, umiejscowionego przy ulicy Grunwaldzkiej 493 najlepiej świadczy fakt, że jest to jedna z trzech takich placówek na świecie. Podobne salony znajdziecie w Tokio oraz Sydney. Dwa pozostałe, dedykowane chińskim klientom, znajdują się w Pekinie i Szanghaju, lecz ze względów marketingowych oraz specyfiki tamtejszego rynku są one traktowane odrębnie.
Wielkie marzenie i ogromny potencjał
Europejscy klienci doczekali się tego wyjątkowego salonu dzięki wysiłkom Olgi Witman, która od lat zarządza trójmiejskim salonem Mercedesa. Pani Witman postanowiła spełnić swoje marzenie, będące jednocześnie odpowiedzią na stale rosnącą sprzedaż modeli sygnowanych logo AMG. Odważny plan doczekał się realizacji w wielkim stylu, co z pewnością przyczyni się do jeszcze lepszych wyników sprzedaży najostrzejszych modeli Mercedesa nad Wisłą.
Polska dysponuje ogromnym potencjałem sprzedażowym dla tego typu pojazdów. Obecnie jesteśmy czwartym rynkiem zbytu modeli AMG w Europie i trzynastym na świecie. Z roku na rok zauważalne są także znaczące wzrosty sprzedaży. Przyznaje to także Tobias Moers, szef Mercedes AMG, który podczas otwarcia gdańskiego salonu powiedział:
Choć oficjalne otwarcie placówki z udziałem władz Mercedesa oraz AMG nastąpiło dopiero teraz, salon prowadzi działalność handlową od lutego 2019 roku. Po kilku miesiącach można śmiało powiedzieć, że decyzja Olgi Witman była słuszna. Zainteresowanie klientów jest imponujące - sprzedawcy z AMG Brand Center Gdańsk powiedzieli nam, że dziennie wydają klientom nawet 3 nowe auta.
Polska premiera czterech modeli
Warto zauważyć, że Mercedes-AMG stale poszerza swoją ofertę, dzięki czemu jest w stanie odpowiadać potrzebom coraz szerszego grona klientów. Tylko w tym roku do gamy dołączyły aż cztery nowe modele. Wszystkie miały swoją oficjalną premierę podczas inauguracji AMG Brand Center w Gdańsku, gdzie przyjechały prosto z targów we Frankfurcie.
Gwiazdą wieczoru był nowy Mercedes-AMG A 45 S z dwulitrowym silnikiem o mocy 421 KM - najmocniejszą, czterocylindrową jednostką na świecie. To właśnie ten model według przedstawicieli marki będzie cieszył się największą popularnością klientów. Oprócz niego poznaliśmy także sedana - CLA 45 S, dużego SUV-a GLE 53 4MATIC+ Coupé oraz GLB 35 - sportową wersję najświeższego, praktycznego modelu w ofercie Mercedesa.
Wszystko zaczęło się pół wieku temu
Największą niespodzianką wieczoru oraz wspaniałym rarytasem dla wielbicieli motoryzacji okazał się jednak wyścigowy AMG 300 SEL 6.8, szerzej znany jako "Die Rote Sau" - niem. "czerwona świnia". To pierwszy pojazd zbudowany przez Hansa Wernera Ausfrechta i Erharda Melchera - założycieli AMG i świetnych konstruktorów. Dowodem ich kunsztu jest drugie miejsce AMG 300 SEL 6.8 w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa w 1971 roku.
"Czerwona świnia" była autem, które zapoczątkowało fascynację szybkimi Mercedesami. Ta przerodziła się w kolejne projekty małego warsztatu AMG, prowadzonego przez Ausfrechta i Melchera. W 1990 roku Mercedes zaproponował im oficjalną współpracę, a 15 lat później AMG całkowicie przeszło w ręce koncernu Daimler-AG. Dziś stanowi jedną z najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych marek motoryzacyjnych na świecie. Nie pozostaje nic innego jak być dumnym z tego, że Gdańsk stał się jej domem, a polscy klienci stanowią bardzo ważne ogniwo w jej rozwoju.