McLaren 675LT Spider (2015) - maksimum frajdy z jazdy pod gołym niebem

McLaren nie zwalania - do swoich tegorocznych nowości dorzuca topowy model Super Series w wersji otwartej.

McLaren 675LT Spider (2015) - maksimum frajdy z jazdy pod gołym niebem
Mariusz Zmysłowski

03.12.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Uporządkujmy sobie tegoroczne premiery McLarena. Widzieliśmy już model 570S, który został zaprezentowany na New York International Auto Show. Ważące 1313 kg auto napędzane jest przez 3,8-litrowe V8 z doładowaniem twin-turbo. Jednostka generuje tu 570 KM. Niedługo później, na Shanghai Motor Show McLaren pokazał tańszą i słabszą odmianę tego wozu, 540C przeznaczoną na rynki wschodnie. Dysponuje ona mocą 540 KM. Te wozy tworzą rodzinę Sports Series.

The McLaren 675LT Spider

Super Series tworzone jest przez trzy modele - podstawowy 650S, który jest ewolucją MP4-12C, słabszy 625C oraz topowy 675 LT, gdzie przydomek oznacza Long Tail, czyli wersję przedłużoną. Jest jeszcze Ultimate Series, ale w niej obecnie góruje jedynie P1 i tak raczej zostanie.

Wozy z Super Series co jakiś czas pojawiają się także w wersjach specjalnych i to nie tylko jako pojedyncze, wyjątkowe egzemplarze przygotowywane przez MSO. W tym roku poznaliśmy już 650S Le Mans oraz 650S Can-Am.

Obraz

Dzisiejszym bohaterem jest otwarta wersja Long Taila. Wóz ten w wersji zamkniętej jest tym w McLarenie, czym Challange Stradale, Scuderia i Speciale były dla konkurencji ze stajni Ferrari. To wciąż wóz drogowy, ale przeznaczony przede wszystkim do jazdy po torze. Teraz przyszedł czas zwiększyć dozę frajdy przez dodanie do gamy Spidera.

Pod pokrywą silnika otwartej wersji wciąż pracuje V8 o pojemności 3,8 l. Dysponuje on mocą 675 KM przy 7100 rpm i momentem obrotowym na poziomie 700 Nm w zakresie od 5000 do 6500 rpm. Dzięki temu sprint tym wozem do setki zajmuje zaledwie 2,9 s. Tym samym jest to najszybszy samochód w swojej klasie. Przebija osiągami Ferrari 488 Spider o 0,1 s. Jeszcze większa różnica jest w przyspieszeniu do 200 km/h. McLaren potrzebuje na to 8,1 s, a Ferrari 8,7 s. Prędkość maksymalna 675 LT Spider wynosi 326 km/h. Sekret McLarena tkwi w masie. Ferrari 488 Spider waży na sucho 1420 kg, czyli 150 kg więcej od otwartego 675 LT.

Obraz

McLaren wycenił swoją nowość do zabawy pod gołym niebem na 285 450 funtów brytyjskich. To równowartość 1,7 mln zł. Powstanie 500 egzemplarzy Spidera. Jak Mac wypada cenowo w porównaniu z konkurencją? Ferrari 488 Spider kosztuje 226 800 euro, czyli równowartość 979 942 zł. Jeszcze tańsze jest zgodnie z brytyjskim cennikiem Porsche 911 Turbo S. W przeliczeniu na złotówki kosztuje ono 922 943 zł. Podobno McLaren w swojej klasie stanowi wyznacznik w kwestii prowadzenia, co oczywiście wynika między innymi z niskiej masy. Czy różnica jest na tyle duża, by dopłacić aż tak dużą różnicę w cenie, jaka dzieli Maca i Ferrari oraz Porsche?

McLaren 675 LT Spider - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (21)