Mały i luksusowy | Cadillac Urban Luxury Concept
Niedawno pisaliśmy o tym, jak bazujący na Toyocie iQ, Aston Martin Cygnet zadebiutował na wystawie domu towarowego Harrods w Londynie. Cadillac na swojej ziemi - salonie samochodowym w Los Angeles - zaprezentował natomiast mocnego konkurenta małego Astona - koncept o nazwie Urban Luxury.
19.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niedawno pisaliśmy o tym, jak bazujący na Toyocie iQ, Aston Martin Cygnet zadebiutował na wystawie domu towarowego Harrods w Londynie. Cadillac na swojej ziemi - salonie samochodowym w Los Angeles - zaprezentował natomiast mocnego konkurenta małego Astona - koncept o nazwie Urban Luxury.
Nazwa mówi sama za siebie - jest to koncept niewielkiego, ekskluzywnego pojazdu miejskiego, jednak w przypadku Cadillaca mamy do czynienia z bardziej agresywnym i wyrazistym samochodem aniżeli model Cygnet. Urban Luxury Concept pełen jest kanciatych kształtów, do których Cadillac zdążył już nas przyzwyczaić - ostre ścięcia i gwałtowne załamania linii to cechy charakterystyczne stylistyki tego konceptu. Wzrok przykuwa także szklany dach oraz otwierane do góry drzwi.
Trzeba przyznać, że samochód wygląda całkiem przyzwoicie i bardziej agresywnie od modelu Cygnet. Jest też od niego większy, co skutkuje większą ilością miejsca wewnątrz pojazdu - podobno wystarczająco dla 4 dorosłych osób. A dokładne wymiary to 3835 mm długości, 1730 mm szerokości i 1446 mm wysokości. Przy tym wszystkim jego rozstaw osi wynosi 2467 mm - to z kolei powinno przełożyć się dobre właściwości jezdne pojazdu.
Prezentowany koncept docelowo ma być wyposażony w 1,0-litrowy, turbodoładowany, trzycylindrowy silnik benzynowy oraz niewielki motor elektryczny - ma więc to być hybryda w pełni tego słowa znaczeniu. Systemy takie jak start-stop, podwójne sprzęgło czy odzyskiwanie energii podczas hamowania mają poprawiać ekonomikę jazdy - samochód ma bowiem zużywać około 4,2 l/100 km w mieście i 3,6 l/100 km na autostradzie.
W środku dominuje nowocześnie zaprojektowany kokpit i wysokiej jakości materiały: skóra, drewno i aluminium. Mały Cadillac stoi natomiast na 19-calowych felgach aluminiowych. Niestety jeszcze nie wiadomo czy amerykański producent zdecyduje się na wprowadzenie tego konceptu do produkcji.
Mom zdaniem Cadillac Urban Luxury Concept prezentuje się lepiej aniżeli Aston Martin Cygnet. A jaka jest Wasza opinia?
Źródło: World Car Fans