Lotus Evora 400 Carbon Pack - jeszcze lżejszy
Lotus Evora 400 już w serii może pochwalić się dość niską masą własną. Gdyby jednak komuś było mało, może zdecydować się na zestaw o nazwie Carbon Pack, który dodatkowo odchudza konstrukcję o 42 kg.
22.08.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pakiet jest dostępny na wszystkich rynkach, na których dostępna jest Evora 400. Oznacza to, że mogą się na niego zdecydować także klienci z USA, często pomijani w przypadku wersji specjalnych, czy ciekawych opcji wyposażenia.
Zestaw składa się z elementów aerodynamicznych wykonanych z włókna węglowego, litowo-jonowego akumulatora, a także tytanowego układu wydechowego. Sam zestaw aerodynamiczny pozwolił odchudzić Evorę o ponad 5 kg. Co więcej tylne skrzydło, splitter, czy osłony lusterek z włókna węglowego wyglądają znacznie lepiej niż w serii. Jeszcze większe wrażenie robi jednak tytanowy wydech zwieńczony pojedynczą, centralnie umieszczoną końcówką w kształcie trapezu. Świetnie komponuje się ona z dyfuzorem, który podobnie jak reszta elementów aerodynamicznych także został wykonany z kompozytów.
Carbon Pack to wydatek 10 000 dolarów w USA, 9000 euro w Niemczech lub 6500 w Wielkiej Brytanii. Wydech to dodatkowe 8000 dolarów, 7000 euro lub 5500 funtów. Litowo-jonowy akumulator wyceniono z kolei na 1690 dolarów, 1890 euro lub 1350 funtów. Tanio nie jest, lecz chętnych nie powinno zabraknąć.
Evora Carbon Pack waży 1352 kg zamiast 1394. Co ważne, najbardziej bezkompromisowi klienci mogą zdecydować się na bezpłatne usunięcie tylnej kanapy i klimatyzacji, zamieniając i tak ascetyczną Evorę w jeszcze bardziej spartańskie auto. Aby osłodzić sobie brak kanapy i klimatyzacji można zamówić uchwyt na kubek. Dodatek ten waży zaledwie 120 g i jest standardem w wersjach północnoamerykańskich. Europejczycy muszą natomiast zamówić go w opcji. Wcześniej, przed debiutem pakietu Carbon nie mieli takiej opcji.
Evora 400 po diecie powinna być jeszcze szybsza od serii, osiągającej setkę w 4,1 sekundy i rozpędzającej się do nieco ponad 300 km/h. Niestety jest też znacznie droższa. Cena kompletnego pakietu stanowi równowartość ponad 18000 euro / 70 000 złotych, podczas gdy ceny Evory oscylują w granicach 100 000 euro. Mimo to Lotus spodziewa się dużego zainteresowania ze strony klientów.