Limitowane Subaru WRX i WRX STI Series White. Nie, nie będą sprzedawane w Europie

Subaru zakończyło sprzedaż WRX STI w Europie już ponad rok temu, m.in. z powodu coraz ostrzejszych norm spalin, choć powodem było też niskie zainteresowanie samochodem. Zupełnie inaczej jest w Stanach Zjednoczonych, gdzie auto wciąż znajduje sporo nabywców. Tam też powędruje limitowana do 500 sztuk edycja Series White.

Limitowana edycja Series White powstanie łącznie w liczbie 1000 egzemplarzy - 500 WRX i 500 WRX STI
Limitowana edycja Series White powstanie łącznie w liczbie 1000 egzemplarzy - 500 WRX i 500 WRX STI
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

21.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Auta zostały przedstawione na Los Angeles Auto Show i, jak sama nazwa wskazuje, będą się wyróżniały białym lakierem. A dokładniej odcieniem Ceramic White. Subaru WRX będzie napędzany 2-litrowym doładowanym boxerem, który generuje 268 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka będzie współpracować wyłącznie z 6-biegową przekładnią manualną.

Subaru WRX Series White będzie się wyróżniało przede wszystkim białym lakierem i brązowymi felgami BBS
Subaru WRX Series White będzie się wyróżniało przede wszystkim białym lakierem i brązowymi felgami BBS© fot. mat. prasowe

Oprócz tego wyróżniać go będą elektrycznie sterowane kubełkowe fotele Recaro, brak szyberdachu, układ hamulcowy Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 2-tłoczkowymi z tyłu lakierowanymi na czerwono, sportowe zawieszenie Bilstein z odwróconymi kolumnami z przodu i podwójnymi wahaczami z tyłu. W skład wyposażenia standardowego wejdą m.in. 18-calowe felgi BBS (w kolorze matowego brązu), LED-owe reflektory i światła przeciwmgielne, czarne wykończenie detali zewnętrznych oraz system bezkluczykowy.

Z kolei mocniejszy WRX STi wyposażony został w 2,5-litrowego, doładowanego boxera, który legitymuje się mocą 310 KM. Podobnie jak WRX, dostępny będzie tylko z ręczną przekładnią, która będzie kierowała moment obrotowy na 4 koła. O szerszy uśmiech zadba sterowany różnymi trybami, centralny mechanizm różnicowy (DCCD) z aktywnym rozdziałem momentu obrotowego (Active Torque Vectoring). Auto otrzyma większe, 19-calowe BBSy, także w kolorze matowego brązu, które otulone zostaną oponami Michelin Pilot Sport Cup 2.

Pod maską WRX STI Series White znajdzie się 310-konny boxer z turbosprężarką
Pod maską WRX STI Series White znajdzie się 310-konny boxer z turbosprężarką© fot. mat. prasowe

Większe felgi zostały wymuszone 6-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi, które polakierowano na srebrno. Dla redukcji wagi, w WRX STI nie znajdziemy pełnowymiarowego koła zapasowego, a jedynie zestaw naprawczy do opony. W skład wyposażenie również weszły czarne akcenty, które dodatkowo zostały uzupełnione czerwonymi elementami. W środku obowiązkowo kubełkowe, skórzane fotele Recaro w kolorze czarnym z czerwonymi przeszyciami.

Matowo-brązowe felgi BBS to jeden ze znaków rozpoznawczych edycji Series White
Matowo-brązowe felgi BBS to jeden ze znaków rozpoznawczych edycji Series White© fot. mat. prasowe

Samochody mają pojawić się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Słabszy WRX będzie kosztował 33 995 dol. (ok. 131,5 tys. zł), natomiast rasowe WRX STI wycenione zostało na 42 695 dol. (ok. 165 tys. zł). W cenie nie zawarta została opłata transportowa w wysokości 900 dol. (ok. 3,5 tys. zł), bowiem samochody będą musiały przypłynąć z Japonii.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Komentarze (1)