Lexus odtwarza reklamę flagowego LS sprzed 30 lat. W roli głównej szef Toyoty, Akio Toyoda

Wieża z kieliszków wypełnionych szampanem na masce i samochód na rolkach z hamowni, osiągający prawie 240 km/h. Taki był przepis Lexusa na reklamę flagowego modelu LS400 w 1989 roku. Po ponad 30 latach postanowiono odtworzyć ówczesny klip, a role główne zagrali: nowy Lexus LS500 oraz pełen humoru prezes Toyoty – Akio Toyoda.

Piramida z kieliszków przy prędkości blisko 240 km/h. Imponujące, prawda?
Piramida z kieliszków przy prędkości blisko 240 km/h. Imponujące, prawda?
Źródło zdjęć: © fot. YouTube/Lexus
Filip Buliński

11.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Elegancko ubrany pan przy jeszcze bardziej eleganckim samochodzie, otwiera maskę, krawędzią kładzie monetę na silniku, a następnie go uruchamia. Moneta oczywiście ani drgnie. W ten sposób wielu producentów reklamowało wysoką kulturę pracy swoich jednostek oraz aksamitność jazdy. Lexus w 1989 roku podszedł do sprawy nieco inaczej.

Japończycy ustawili swój flagowy model na rolce znanej z hamowni, a następnie zbudowali na masce piramidę z kieliszków do szampana. Kierowca wsiada, odpala silnik i osiąga prędkość blisko 240 km/h. Podczas próby kieliszki oczywiście pozostają na swoim miejscu, nie zamieniając się w piaskownicę ze szkła.

Ponieważ w zeszłym roku marka obchodziła 30-lecie, postanowiono poddać tej samej próbie obecnie produkowaną generację LS-a. W 1989 roku model dysponował 4-litrowym V8, dziś pod maską flagowego Lexusa LS500 pracuje podwójnie doładowana, 3,5-litrowa V6-ka o mocy 415 KM.

Lexus LS 400 Commercial

Obok Lexusa, rolę główną odgrywa szef Toyoty – Akio Toyoda, który swoją grą aktorską rozluźnia atmosferę. Próba z wypełnionymi szampanem kieliszkami oczywiście przebiega bez komplikacji, choć brak pełnego kadru zawierającego kręcące się koła i utrzymującą się piramidę pozostawiają wątpliwości, czy aby faktycznie wszystko się udało. W ten sam sposób nakręcono jednak reklamę 30 lat temu – i teraz idealnie nawiązano do pierwowzoru.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (10)