Lexus LC 500h (2016) - japońskie coupé również jako hybryda [aktualizacja]
Na początku tego roku Lexus przedstawił model LC 500. Potężna maszyna z Japonii dzięki swojej wolnossącej jednostce napędowej była dla wszystkich sporą niespodzianką. Teraz przyszedł czas na ukłon w stronę "zielonych".
18.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Informacje z 18 lutego
Lexus przedstawił pełny zestaw zdjęć swojej sportowej hybrydy. Japońską maszynę możemy teraz podziwiać w pełnej okazałości na 40 zdjęciach. Do tego Japończycy dorzucili całkiem spektakularne wideo, które znajdziecie pod galerią. Lexus zdradził też jakimi osiągami będzie dysponować LC 500h. Auto ma rozpędzać się do 100 km/h w mniej niż 5 s. To oznacza, że wersja ta będzie wolniejsza od odmiany V8 o 0,5 s.
Lexus LC 500h (2016) - zdjęcia
Informacje z 15 lutego
Sportowy Lexus LC 500 zadebiutował w pierwszej połowie stycznia 2016. Auto zaskoczyło silnikiem, który jest odwrotnością tego, czego należało się spodziewać po zupełnie nowym samochodzie produkcyjnym. Ku uciesze miłośników motoryzacji Japończycy wpakowali pod maskę tego spektakularnego wozu wolnossące, 5-litrowe V8 o mocy 467 KM i momencie obrotowym wynoszącym 528 Nm. Kto by pomyślał, że obecnie jest jeszcze miejsce dla takich samochodów? Nie dość, że jest to widlasty, duży silnik, to jeszcze nie został wyposażony w doładowanie. W dobie małych motorów z turbosprężarkami? Czapki z głów przed Lexusem.
Teraz japoński koncern pokazał bardziej ekologiczną wersję, która z pewnością znacznie poprawi średni wynik emisji CO2 nowego modelu LC. Jest to hybrydowy LC 500h wyposażony w Lexus Multi Stage Hybrid System. Według producenta ma on pozytywnie wpływać na przyjemność z jazdy, zapewniać świetne osiągi i żyłować wydajność.
Na razie Lexus nie podał oficjalnych danych technicznych tej maszyny. Pierwsze plotki wskazują, że ekologiczna wersja japońskiego coupé będzie dysponować napędem, który usatysfakcjonuje nie tylko zielonych, ale także tych, którzy oczekują sporej dawki mocy, generowanej przez dużą jednostkę. Pod maską LC 500h miałby pracować motor V6, rozwijający 313 KM. Benzynowy silnik o pojemności 3,5 l może być wspomagany przez jednostkę elektryczną generującą 220 KM. Maksymalna moc układu ma wynosić 476 KM.
Komplet informacji na temat tego wozu zostanie przedstawiony prawdopodobnie w dniu publicznej premiery, która będzie miała miejsce na początku marca, na zbliżających się targach samochodowych w Genewie. Jeśli wiadomości odnośnie silnika w tej maszynie potwierdzą się, niewykluczone jest, że 500h będzie wersją szybszą od LC 500 z potężnym V8. Będzie to zasługa lepszego rozkładu mas. Można się go spodziewać przez odjęcie kilogramów z 5-litrowego motoru i przeniesienie ich na niżej osadzone akumulatory. Hybryda o osiągach podobnych do odmiany z V8 prawdopodobnie będzie wersją droższą przez bardziej zaawansowany układ napędowy. Czy osiągi hybrydy przekonają klientów do tego, by nie stawiać na widlastą ósemkę?