Lexus IS F CCS‑R wystartuje w wyścigu do chmur [aktualizacja]

Lexus zaprezentował wyścigowy model IS F CCS-R, który został specjalnie przygotowany do słynnego podjazdu na szczyt Pikes Peak.

Lexus IS F CCS-R
Lexus IS F CCS-R
Arkadiusz Gabrysiak

12.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lexus zaprezentował wyścigowy model IS F CCS-R, który został specjalnie przygotowany do słynnego podjazdu na szczyt Pikes Peak.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to jaskrawe, pomarańczowe ubarwienie pojazdu. Kontrastują z nim wykonane z włókna węglowego elementy. W budowie pojazdu wykorzystano bowiem ich wiele w celu obniżenia masy samochodu. Drzwi pojazdu także zostały odchudzone, a wszystkie szyby wykonano z poliwęglanu.

Wnętrze modelu IS F CCS-R nie ma nic wspólnego z ekskluzywnym sedanem. Jest tam wykonany z włókna węglowego kokpit, lekkie fotele kubełkowe oraz oczywiście klatka bezpieczeństwa. Dzięki wszystkim tym zabiegom wyścigowy Lexus waży 1400 kg, a więc o około 300 kg mniej niż wersja seryjna.

Lexus IS F CCS-R
Lexus IS F CCS-R

Japońscy inżynierowie zdecydowali się także obniżyć zawieszenie samochodu oraz zainstalować wyścigowy układ wydechowy. Napęd na tylną oś przekazywany jest za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej (Sport Direct Shift) z łopatkami przy kierownicy.

Pod maską zainstalowano standardowy, 5,0-litrowy motor w układzie V8, który generuje 423 KM i 503 Nm momentu obrotowego. Niestety japoński producent nie ujawnił jeszcze osiągów modelu IS F CCS-R. Przypomnijmy, że tegoroczna edycja Pikes Peak International Hill Climb odbędzie się 8 lipca.

[aktualizacja 12 czerwca]

W Sieci pojawiło się pierwsze wideo z Lexusem IS F CCS-R w roli głównej.

  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
  • Lexus IS F CCS-R
[1/10] Lexus IS F CCS-R

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)