Lekkie zmiany – Arden Evoque Coupé SD4 2.2 (2012)

Niemiecka firma Arden od lat zajmuje się tuningiem nie tylko Jaguarów, ale także Land Roverów i submarki Range Rover. Najnowszym projektem Niemców jest model Evoque.

Lekkie zmiany – Arden Evoque Coupé SD4 2.2 (2012)
Olgierd Lachowski

15.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niemiecka firma Arden od lat zajmuje się tuningiem nie tylko Jaguarów, ale także Land Roverów i submarki Range Rover. Najnowszym projektem Niemców jest model Evoque.

Tuner wybrał 3-drzwiową wersję nazywaną przez producenta Coupé, wyposażoną w 2,2-litrowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką. Dzięki ingerencji w elektronikę sterującą jednostką napędową Ardenowi udało się wycisnąć 30 KM mocy i 50 Nm momentu obrotowego więcej.

W wyniku zmian kierowca pod prawą stopą ma 220 KM mocy maksymalnej i 470 Nm momentu obrotowego. Mechanicy z Niemiec nie poinformowali jednak, jak się to przekłada na osiągi Evoque’a.

Obraz

Wóz ma obniżone o 30 mm zawieszenie dzięki krótszym i sztywniejszym sprężynom. Z zewnątrz auto wyróżnia się dwiema nawierconymi rurami po bokach. Umieszczono w nich oświetlenie, które wygląda nie wygląda zbyt dobrze.

Obraz

Arden nie podaje kosztów modyfikacji.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2179 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 220 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 100,96 KM/l (seryjny – 87,20 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 302 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1685 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,66 kg/KM (seryjny – 8,87 kg/KM)
  • Długość: 4355 mm
  • Szerokość: 1965 mm
  • Wysokość: 1575 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2660 mmblock position=\inside6414/block

Źródło: autoblog

Komentarze (0)