Las maquinas de la muerte - pojazdy z gier komputerowych
W grach z cyklu "Need for Speed" czy "Forza Motorsport" mamy do dyspozycji dziesiątki dokładnie odwzorowanych, prawdziwych aut. Twórcy tytułów osadzonych w realiach science-fiction lub post apokaliptycznych mogą popuścić wodze fantazji i wymyślać pojazdy od podstaw.
10.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Halo
"Halo" to jedna z najpopularniejszych serii gier w XXI w. W dużym uproszczeniu, osią jej historii jest spór ludzkości z obcymi rasami zrzeszonymi w Przymierzu. Centralną postacią w "Halo" jest Master Chief, genetycznie i cybernetycznie zmodyfikowany super-żołnierz (tzw. Spartanin).
Większość gier z cyklu to strzelaniny. Gracze cenią tytuły z serii "Halo" nie tylko za tryb dla jednej osoby, ale także znakomity wieloosobowy. Zarówno w single, jak i multiplayerze istnieje możliwość korzystania z pojazdów.
M12 FAV Warthog - Halo Reach
Najbardziej znanym z nich jest M12. W armii United Nations Space Command (UNSC) pełni taką rolę, jak w naszej rzeczywistości Jeep czy Humvee. Warthog lub Hog, jak bywa popularnie zwany, występuje w wielu wersjach, od rozpoznawczej po wyposażoną w broń przeciwlotniczą.
Pojazd ma 6 m długości, 3,2 m szerokości i 3 m wysokości. Waży 3,25 t, a jego prędkość maksymalna to 125 km/h. Standardowo załoga składa się z kierowcy oraz strzelca pokładowego.
Top Gear Talks Halo 4 Warthog in Forza 4
M12 pojawił się nie tylko w "Halo", ale także w grze "Forza Motorsport 4". Niestety, nie można nim pojeździć. Dostępny jest w trybie Autovista, gdzie o maszynie opowiada Jeremy Clarkson.
Warthog istnieje także poza rzeczywistością wirtualną. Jeden z prawdziwych egzemplarzy zbudowała nowozelandzka firma Weta Workshop, której jednym z właścicieli jest reżyser Peter Jackson.
Halo Warthog on Car Crazy (2/2)
Mass Effect
"Mass Effect" to pierwszy tytuł z trylogii gier łączących w sobie elementy RPG i akcji. Jest wstępem do space opery opowiadającej o komandorze Shepardzie, który (lub która, można wybrać płeć) będzie się starał zjednoczyć siły galaktyki przeciwko inteligentnym maszynom, czyli Żniwiarzom.
Całej historii nie sposób streścić w kilku zdaniach, dlatego skupimy się na opisie M35 Mako. Jest to wóz bojowy piechoty. W "Mass Effect 2" został zastąpiony przez unoszący się nad ziemią M44 Młot.
Z Mako można korzystać podczas eksploracji planet i księżyców. Do napędu pojazdu służy tzw. rdzeń efektu masy. Każde koło M35 pracuje niezależnie. Wóz jest wyposażony w silniki odrzutowe, pomagające pokonywać trudny teren.
Na uzbrojenie wozu bojowego składa się wieżyczka z akceleratorem masy i współosiowy karabin maszynowy. Na koniec przypomnienie:
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard.
Half-Life 2
"Half-Life 2" z 2004 r. to strzelanina z widokiem z pierwszej osoby, której akcja toczy się w nieokreślonej bliżej przyszłości w City 17 i jego okolicach. Gracz wciela się w postać fizyka teoretycznego Gordona Freemana, który zamiast zajmować się nauką musi walczyć z istotami z innego wymiaru. Staje się symbolem ruchu oporu wobec obcych, którzy opanowali Ziemię.
W "Half-Life 2" gracz musi pomiędzy niektórymi lokacjami podróżować w otwartym terenie. Czyhają na niego nie tylko siły wrogiego Kombinatu, ale także krwiożercze stworzenia, które dostały się na naszą planetę.
Pokonanie trasy do kompleksu Nova Prospekt byłoby bardzo trudne, gdyby nie scout car, czyli samochód zwiadowczy. Buggy jest wyposażone w działko energetyczne wykorzystujące zubożony uran.
Auto ma tryb turbo, który umożliwia np. przeskakiwanie nad rozpadlinami. Do jego napędu służy silnik V8 najprawdopodobniej zasilany gazem. Dźwięk jednostki powstał na bazie nagrań motoru z Chevroleta Camaro z 1968 r.
Half-Life 2 HD Walkthrough [Part 17] - The Coast
Rage
"Rage" to gra id Software z 2011 r., która klimatem przypomina filmy "Mad Max". Tak samo, jak w obrazach z Melem Gibsonem, dużą rolę odgrywają pojazdy.
Gracz w raz z postępem fabuły otrzymuje dostęp do coraz lepszych maszyn. Zaczyna od quada Jetter, a kończy na potężnym modelu o nazwie Monarch, wzorowanym na Fordzie Mustangu Monster z filmu "Death Race: Wyścig śmierci" z Jasonem Stathamem.
W "Rage" większość pojazdów można modyfikować, np. poprawić doładowanie, wymienić zawieszenie, silnik, opony. Na karoserii można zamontować broń, np. karabiny maszynowe czy wyrzutnie rakiet.
Rage Cuprino Gameplay ( PS3 Version )
Interstate '76
"Interstate '76" z 1997 r. to już prawdziwy klasyk. W odróżnieniu od wcześniej opisywanych gier, w tej w ogóle nie można opuszczać pojazdu.
W produkcji studia Activision mamy do czynienia z alternatywną wersją historii, w której kryzys paliwowy miał dużo poważniejsze konsekwencje, niż w rzeczywistości. Na drogach toczy się walka o dostęp do złóż ropy.
W "Interstate '76" dostępnych jest niemal 30 pojazdów. Wszystkie mają swoje odpowiedniki w rzeczywistości, ale ich nazwy zostały zmienione.
Zamiast Chevroleta Camaro mamy więc model Courcheval Cavera. Dover Lightning to Dodge Charger, a Phaedra Palomino to Ford Mustang.
Samochód głównego bohatera zwie się zaś Picard Piranha i jest wirtualnym odpowiednikiem Plymoutha Barracudy. Na autach można montować moździerze, miotacze ognia czy działka.
"Interstate '76" doczekało się samodzielnego dodatku w postaci "Nitro Pack" oraz kontynuacji – "Interstate '82".
Twisted Metal
Cykl "Twisted Metal" jest obecny na rynku od 1995 r. Rozgrywka niezmiennie od lat opiera się na samochodowej rozwałce przy wykorzystaniu broni.
Seria ma psychodeliczny klimat i galerię niezwykłych postaci. Jedną z nich jest Needles Kane, znany lepiej jako Sweet Tooth. Seryjny zabójca w przebraniu klauna pojawił się na wszystkich okładkach "Twisted Metal".
Jego znakiem firmowym jest van do rozwożenia lodów. Na dachu ma umieszczoną głowę klauna. Nie jest zbyt szybki, imponuje za to wytrzymałością i arsenałem.
Na tablicy rejestracyjnej pojazdu marki Chevrolet widnieje napis "ISKREEM", który można rozszyfrować na dwa sposoby: albo"ice cream", czyli "lody", albo "I scream", czyli "krzyczę".
Twisted Metal Sweet Tooth Gameplay on Watkyn's Harbor (PS3) Part 4
Unreal Tournament
"Unreal Tournament 2004" i "Unreal Tournament III" to strzelaniny osadzone w rzeczywistości sciene-fiction nastawione na rozgrywkę wieloosobową. Spośród wielu pojazdów dostępnych w grach na szczególną uwagę zasługuje Leviathan.
Maszyna, która została nazwana na cześć mitycznego potwora, może zmieścić w swym wnętrzu równocześnie 5. graczy. Jeden pełni rolę kierowcy i obsługuje główną wyrzutnię rakiet, pozostali mają do dyspozycji działa różnego typu rozstawione na rogach pojazdu.
Każde z kół Leviathana ma 3 m średnicy. W sumie jest ich 8. Wóz ma na pokładzie potężne działo jonowe.