Lamborghini V12 Vision GT to koncept, który trafi na konsole
Pojazdy koncepcyjne tworzone wyłącznie z myślą o wirtualnym świecie nie są w dzisiejszych czasach rzadkością. Takie samochody stworzyło m.in. Bugatti, Mercedes, Jaguar, czy BMW. Do tego zacnego grona dołącza teraz Lamborghini z Lambo Vision GT Concept.
26.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samochód został oficjalnie zaprezentowany w Monte Carlo podczas finałowych zawodów wirtualnej serii wyścigów FIA Gran Turismo i zapowiedziany, jako dodatek, który trafi do konsolowego tytułu wiosną 2020 roku. Nowe Lambo dołączy do samochodów, którymi można jeździć w Gran Turismo Sport na konsoli PS4.
"Lamborghini jest marką skierowaną dla młodych, dlatego dziś jesteśmy tutaj. Prezentujemy swoją najnowszą wizję, wyróżniającą się wspaniałym, futurystycznym designem, który powinien przypaść do gustu młodszym przedstawicielom generacji graczy i entuzjastów motoryzacji" - powiedział podczas premiery szef włoskiej marki, Stefano Domenicali.
Wirtualny samochód wyróżnia się jednoosobową kabiną z centralnie umieszczonym fotelem i kierownicą, potężnymi nadkolami oraz wspaniałym oświetleniem w postaci trzech pasów LED zachodzących daleko na krańce przedniej części nadwozia. Jeszcze większe wrażenie robi tył z dwoma, potrójnymi wydechami i dwuczęściowym spojlerem, który płynnie łączy się z pionową listwą dyfuzora.
Introducing the Lamborghini Vision Gran Turismo 👀
Pojazd wygląda, jak nie z tego świata i słusznie, gdyż to wirtualny samochód, który nigdy nie doczeka się drogowego odpowiednika. Co jednak ważne, w świecie Gran Turismo Sport koncept będzie wyróżniał się niezłymi osiągami - setka pojawi się na liczniku po 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie ponad 350 km/h.
To pierwszy taki model Lamborghini, choć prawdopodobnie nie ostatni. Są marki, takie jak np. Peugeot, czy Audi, które stworzyły już więcej niż jeden model na potrzeby Gran Turismo. Takie pojazdy w dobie wzrostu popularności wirtualnego motorsportu mają większe marketingowe znaczenie, niż mogłoby się wydawać.