Lamborghini Aventador LP700-4 - twarda sztuka

Lamborghini prezentuje model Aventador LP700-4 kawałek po kawałku, za to z cieszącymi oko szczegółami. Po drobiazgowej prezentacji układu zawieszenia przyszedł czas na konstrukcję nośną.

Lamborghini Aventador LP700-4 Monocoque
Lamborghini Aventador LP700-4 Monocoque
Rafał Warecki

11.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lamborghini prezentuje model Aventador LP700-4 kawałek po kawałku, za to z cieszącymi oko szczegółami. Po drobiazgowej prezentacji układu zawieszenia przyszedł czas na konstrukcję nośną.

Włoski producent zaprezentował dokładne informacje na temat kadłuba pojazdu, który w przypadku najnowszego modelu jest konstrukcją typu monocoque zaprojektowaną przez inżynierów Lamborghini. Lekka skorupa została wykonana z materiału znanego jako CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), czyli połączenia włókien węglowych (zbrojenie) i żywicy epoksydowej (spoiwo).

Lamborghini LP700-4
Lamborghini LP700-4

Podatny na wszelkiego rodzaju modyfikacje parametrów wytrzymałościowych kompozyt charakteryzujący się między innymi wysoką odpornością na zmęczenie pozwolił zamknąć główną konstrukcję nośną w masie własnej równej 147,5 kilograma. Sztywność skrętna skorupy wynosi 35 000 Nm na stopień, dla porównania przeciętna sztywność skrętna samochodu typu sedan w segmencie E/F to między 25 000, a 29 000 Nm na stopień.

Aby umożliwić montaż pozostałych elementów w miejscach łączenia skorupy z ramami pomocniczymi zastosowano wstawki z aluminium. Tolerancja wymiarowa przy produkcji skorupy ma wynosić 0,1 mm, wynik ten w dużej mierze wynika z małej rozszerzalności cieplnej CFRP.

Lamborghini LP700-4
Lamborghini LP700-4

Przypomnijmy, że Aventador LP700-4 ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w ciągu 2,9 sekundy i osiągać prędkość maksymalną rzędu 350 km/h. Wszystko to za sprawą jednostką V12 o pojemności 6,5 litra, która ma generować 700 KM mocy i 690 Nm momentu obrotowego.

Źródło: WorldCarFans

Komentarze (0)