Które SUV‑y sprzedają się najlepiej w Europie? Zupełnie inne niż w Polsce
Firma JATO Dynamics podsumowała pierwsze półrocze rynku samochodowego w Europie. Najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem jest C-SUV, czyli kompaktowych SUV-ów. W zestawieniu z wynikami z porównywalnego okresu 2016 roku zyskał on aż 26 proc. Które modele okazały się najpopularniejsze?
22.08.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Okazuje się, że rynek europejski odbiega od polskiego. Hitem Starego Kontynentu od samego początku istnienia tego segmentu jest Nissan Qashqai, który w Polsce zajmuje drugie miejsce za Dacią Duster. W pierwszym półroczu na Starym Kontynencie sprzedano 136 239 tych japońskich crossoverów.
Drugie miejsce zajmuje niemiecki samochód - Volkswagen Tiguan. Stosunkowo młody model, pomimo dość wysokiej ceny, bez problemu znajduje nabywców. Na naszym rynku też jest popularny, zajmując szóste miejsce w klasie i siódme w kategorii SUV-ów w ogóle. Warto jednak odnotować, że Tiguan zaliczył największy wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku – aż 75,2 proc.
Pozycja w Europie | Model | sprzedaż w Europie | ||
---|---|---|---|---|
1. | Nissan Qashqai | 136 239 | ||
2. | Volkswagen Tiguan | 127 392 | ||
3. | Peugeot 3008 | 82 448 | ||
4. | Hyundai Tucson | 79 410 | ||
5. | Ford Kuga | 78 430 | ||
6. | Kia Sportage | 70 976 | ||
7. | Renault Kadjar | 63 095 | ||
8. | BMW X1 | 61 223 | ||
9. | Audi Q3 | 41 754 | ||
10. | Seat Ateca | 41 335 | ||
dane za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 |
W pierwszej trójce rynku europejskiego znalazł się samochód roku, czyli Peugeot 3008. To jeden z najmłodszych modeli w segmencie C-SUV i już podbił serca klientów. Trzeba więc przyznać, że nagroda Car of the Year nie została przyznana bez powodu. Auto zaskakuje praktycznością porównywalną z minivanem i doskonale wpisuje się w najnowsze trendy odważnie narysowanych aut uterenowionych. Warto przy tym zaznaczyć, że Peugeot nie jest dostępny z napędem na cztery koła - w przeciwieństwie do lepiej sprzedających się konkurentów. To tylko potwierdza, że to rozwiązanie nie jest szczególnie potrzebne klientom.
W pierwszej piątce mamy także Hyundaia Tucsona i Forda Kugę. Niedawno pisałem test tego drugiego w kontekście jego niskiej popularności w Polsce. Jak się okazuje, w innych krajach klienci bardzo sobie go cenią. Bardziej niż Kię Sportage, która u nas jest piątym najchętniej kupowanym SUV-em i najlepiej sprzedającą się Kią w ogóle.
Zajmujące ósmą pozycję w rankingu BMW X1 to najczęściej kupowany SUV segmentu C z marek premium. Trochę za nim jest Audi Q3, a trzecie miejsce zajmuje Range Rover Evoque, choć z dwukrotnie niższą sprzedażą.