Które SUV‑y sprzedają się najlepiej w Europie? Zupełnie inne niż w Polsce

Firma JATO Dynamics podsumowała pierwsze półrocze rynku samochodowego w Europie. Najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem jest C-SUV, czyli kompaktowych SUV-ów. W zestawieniu z wynikami z porównywalnego okresu 2016 roku zyskał on aż 26 proc. Które modele okazały się najpopularniejsze?

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

22.08.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Okazuje się, że rynek europejski odbiega od polskiego. Hitem Starego Kontynentu od samego początku istnienia tego segmentu jest Nissan Qashqai, który w Polsce zajmuje drugie miejsce za Dacią Duster. W pierwszym półroczu na Starym Kontynencie sprzedano 136 239 tych japońskich crossoverów.

Drugie miejsce zajmuje niemiecki samochód - Volkswagen Tiguan. Stosunkowo młody model, pomimo dość wysokiej ceny, bez problemu znajduje nabywców. Na naszym rynku też jest popularny, zajmując szóste miejsce w klasie i siódme w kategorii SUV-ów w ogóle. Warto jednak odnotować, że Tiguan zaliczył największy wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku – aż 75,2 proc.

Najlepiej sprzedające się SUV-y segmentu C w Europie

Pozycja

w Europie

Model

sprzedaż

w Europie

1. Nissan Qashqai136 239
2.Volkswagen Tiguan127 392
3.Peugeot 300882 448
4.Hyundai Tucson79 410
5.Ford Kuga78 430
6.Kia Sportage70 976
7.Renault Kadjar63 095
8.BMW X161 223
9.Audi Q341 754
10.Seat Ateca41 335
dane za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2017

W pierwszej trójce rynku europejskiego znalazł się samochód roku, czyli Peugeot 3008. To jeden z najmłodszych modeli w segmencie C-SUV i już podbił serca klientów. Trzeba więc przyznać, że nagroda Car of the Year nie została przyznana bez powodu. Auto zaskakuje praktycznością porównywalną z minivanem i doskonale wpisuje się w najnowsze trendy odważnie narysowanych aut uterenowionych. Warto przy tym zaznaczyć, że Peugeot nie jest dostępny z napędem na cztery koła - w przeciwieństwie do lepiej sprzedających się konkurentów. To tylko potwierdza, że to rozwiązanie nie jest szczególnie potrzebne klientom.

BMW X1 to najpopularniejszy, kompaktowy SUV marki premium. Ciekawe, czy za rok wyprzedzi go nowe Volvo XC60.
BMW X1 to najpopularniejszy, kompaktowy SUV marki premium. Ciekawe, czy za rok wyprzedzi go nowe Volvo XC60.© fot. mat. prasowe

W pierwszej piątce mamy także Hyundaia Tucsona i Forda Kugę. Niedawno pisałem test tego drugiego w kontekście jego niskiej popularności w Polsce. Jak się okazuje, w innych krajach klienci bardzo sobie go cenią. Bardziej niż Kię Sportage, która u nas jest piątym najchętniej kupowanym SUV-em i najlepiej sprzedającą się Kią w ogóle.

Zajmujące ósmą pozycję w rankingu BMW X1 to najczęściej kupowany SUV segmentu C z marek premium. Trochę za nim jest Audi Q3, a trzecie miejsce zajmuje Range Rover Evoque, choć z dwukrotnie niższą sprzedażą.

Komentarze (20)