KTM X‑Bow Stratosferica w hołdzie dla Lancii Stratos [wideo]

O tym, że Lancia Stratos to samochód kultowy chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Ostatnio było o niej bardzo głośno za sprawą Michaela Stoscheka, który wraz z Pininfariną stworzył nowoczesną interpretację tego modelu na bazie Ferrari F430 Scuderii. Włoska firma Montenergy oferuje podobną konwersję jednak o wiele mniejszym kosztem. Oto hołd dla Stratosa na bazie KTM-a X-Bow.

KTM X-Bow Stratosferica
KTM X-Bow Stratosferica
Arkadiusz Gabrysiak

26.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

O tym, że Lancia Stratos to samochód kultowy chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Ostatnio było o niej bardzo głośno za sprawą Michaela Stoscheka, który wraz z Pininfariną stworzył nowoczesną interpretację tego modelu na bazie Ferrari F430 Scuderii. Włoska firma Montenergy oferuje podobną konwersję jednak o wiele mniejszym kosztem. Oto hołd dla Stratosa na bazie KTM-a X-Bow.

Projekt nosi nazwę Stratosferica i przekształca KTM-a X-Bow w pojazd o zamkniętym nadwoziu, który stylistycznie ma nawiązywać do wyglądu kultowego Stratosa. X-Bow seryjnie jest tak naprawdę motocyklem na 4-kołach - otwarte nadwozie, lekka i wytrzymała konstrukcja oraz 2,0-litrowy silnik Audi o mocy 240 KM w najsłabszej wersji dostarczają już wystarczająco adrenaliny.

Obraz

Włoska firma Montenergy postanowiła KTM-a X-Bow wyposażyć w twardy dach oraz w panele karoserii mające upodabniać X-Bow'a do Lancii Stratos. Taką konwersję oszacowano na 12 000 euro. Dla mniej wybrednych Montenergy przygotowało także tańszą opcję wyposażenia standardowego X-Bow'a jedynie w twardy dach - opcja ta widoczna jest na drugim klipie.

Wisienką na torcie ma być wzmocnienie 2,0-litrowej jednostki napędowej do 310 KM, jednak cena tej opcji nie została jeszcze podana do wiadomości. Czekamy na więcej zdjęć w dobrej jakości!

ktmstratosferica stratos ktm kuno moroder

KTM X-Bow with ROOF!!!!! (Montenergy)

Źródło: Autoblog.ca

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)