Kolorowo już było. Do wyboru biel lub czerń i ograniczona liczba konfiguracji

Podczas utrzymującego się kryzysu na rynku półprzewodników czas to pieniądz – zarówno dla producentów, jak i klientów. Jedni chcą go wykorzystać na sprzedaż z zyskiem, drudzy nie chcą go tracić, czekając na samochód.

Tesla w niemieckiej fabryce ma produkować tylko czarne lub białe egzemplarze modelu Y
Tesla w niemieckiej fabryce ma produkować tylko czarne lub białe egzemplarze modelu Y
Źródło zdjęć: © mat. prasowe/ Tesla

12.07.2022 | aktual.: 13.03.2023 16:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak donosi Agencja Reutera, Renault w swoim programie "Fast Track" daje do wyboru – oprócz bieli i czerni – także kolor szary. Co klient otrzyma w zamian? Model Arkana w ciągu maksymalnie 30 dni – zamiast stać w kolejce średnio przez pięć miesięcy.

"Pal sześć kolory" – mogą w takiej sytuacji pomyśleć potencjalni nabywcy. Muszą jednak wiedzieć, że w trybie przyśpieszonym dostępna jest tylko jedna wersja wyposażenia i jeden silnik. Można się zniechęcić? Na pewno. Jednak zamówienia w szybszym trybie stanowiły połowę czerwcowych rejestracji nowych egzemplarzy modelu Arkana we Francji.

Nie tylko Francuzi

Agencja, powołując się na źródło bliskie Renault, informuje, że francuski producent zakłada, że ograniczonych ofert będzie w branży coraz więcej.

I to prawda – Renault nie jest wyjątkiem, a jedynie przykładem na to, że globalny niedobór półprzewodników spowodował, że w Europie producenci zawężają klientom pole działania i proponują zadośćuczynienie w postaci nowego auta jeszcze w te wakacje.

Takie działania stoją w kontrze do dotychczasowej polityki branży, która robiła wszystko, by dostosować się do preferencji klienta. Mogą zatem zaskakiwać badania przeprowadzone przez branżowego konsultanta – firmę JD Power.

Wielki procent, mała waga

Wynika z nich, że 98 proc. sprzedawanych kombinacji modeli na rynku moto przekłada się na zaledwie 25 proc. całkowitej sprzedaży. Co więcej, oznacza to, że pozostałe 2 proc. kombinacji dowozi pozostałe 75 proc.

Takie zestawienie pokazuje, że Tesla, która w swojej niemieckiej fabryce – według raportu Automobilwoche – produkuje tylko białe i czarne Modele Y, doczeka się wkrótce naśladowców. Będzie już zatem o krok do maksymy Henry’ego Forda. "Klienci mogą wybrać dowolny kolor aut, dopóki jest czarny".

Komentarze (7)