Kolejne dobre informacje z Zuffenhausen. Porsche 911 Speedster trafi do produkcji
Porsche co chwila karmi nas tak smacznymi przekąskami, że aż nie chce się dochodzić do dań głównych. Kolejna dobra informacja dla fanów marki – model 911 Speedster pokazany publiczności w Paryżu trafi do produkcji.
03.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dopiero co dowiedzieliśmy się o planach produkcyjnych krótkiej serii modelu 911 GT2 z karoserią stylizowaną na kultowe Porsche 935/78 „Moby Dick”. Limitowana do 77 egzemplarzy seria jest jak dobra przystawka – smakuje wyśmienicie, ale porcja jest mała. Główne dania czekają w cennikach i salonie, tyle tylko, że nie zawsze chodzi o to, by się najeść.
Teraz czas na kolejny smaczek. Porsche właśnie poinformowało, że model 911 Speedster stworzony dla największych purystów, od stycznia 2019 r. zacznie wyjeżdżać z fabryki w Zuffenhausen. Samochód koncepcyjny widział już Mateusz Lubczański podczas wizyty w centrum firmy Porsche.
Powstanie tylko 1948 egzemplarzy dwumiejscowego auta, a liczba ta odpowiada dacie rozpoczęcia produkcji Porsche 356, które miało miejsce 8 czerwca 1948 r. Nawet czerwony lakier prezentowanego w Paryżu samochodu jest odniesieniem do historycznego modelu – 911 Speedstera z 1988 r.
Samochód został opracowany przez zespół Porsche Motorsport z Weissach we współpracy z oddziałami Style Porsche oraz Porsche Exclusive Manufaktur. Będzie pierwszym modelem oferowanym z nowymi pakietami Heritage Design. Ta ekskluzywna linia akcesoriów sygnowanych przez Porsche Exclusive umożliwi jeszcze bardziej zaawansowany poziom personalizacji samochodu.
Porsche 911 Speedster mocno nawiązuje do historycznych speedsterów, m.in. przez skrócona ramę przedniej szyby, małe okna boczne czy dwa wybrzuszenia na pokrywie silnika wykonanej z kompozytów węglowych. Z tego samego materiału stworzono także przednią pokrywę bagażnika i błotniki.
Bazą dla auta jest natomiast standardowy model 911 Carrera 4 Cabriolet, ale z podwoziem pochodzącym z GT3. Układ wydechowy z tytanowymi rurami, silnik oraz sześciobiegową przekładnię manualną zmodyfikowano w dziale projektowania modeli GT. Jednostka ma rozwijać 500 KM mocy i kręcić się do 9000 obr./min.