Koenigsegg Regera – luksusowy Megacar
Takim mianem określa swój najnowszy model niewielki producent samochodów Koenigsegg.
03.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W modelu Regera najbardziej interesującym elementem jest jego napęd. Koenigsegg poszedł na całość i wygenerował z hybrydowego układu plug-in sumarycznie ponad 1500 KM. Układ składa się z jednostki benzynowej V8 o pojemności 5 litrów z turbodoładowaniem oraz trzech silników elektrycznych. Dwa z nich umieszczono przy tylnej osi, a trzeci na wale korbowym. Ten ostatni pełni między innymi funkcję rozrusznika i prądnicy. Wszystkie pobierają energię z 620-voltowego akumulatora o pojemności energetycznej wynoszącej 9,27 kWh. Silniki elektryczne generują około 700 KM.
Układ przeniesienia napędu pozbawiony klasycznej skrzyni biegów jest zupełnie inny od tradycyjnych rozwiązań i nosi nazwę Koenigsegg Direct Drive. Swoją prostotą eliminuje większość wad tradycyjnego przeniesienia napędu i zmniejsza straty o 50 procent. Masa całego zespołu napędowego to 88 kg, dzięki czemu Regera waży 1420 kg.
Według oficjalnych informacji Regera przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. Rozpędzanie w zakresie 150-250 km/h trwa 3,2 s. Natomiast sprint do 400 km/h zajmuje tylko 20 sekund.
Koenigsegg Regera ma również aktywną aerodynamikę, czego głównym elementem pozostaje w pełni regulowane i składane tylne skrzydło. Aktywny jest również układ wydechowy firmy Akrapovič. Zarówno skrzydłem jak i wydechem można zarządzać przy użyciu smartfona.
Koenigsegg Regera powstanie w liczbie 80 sztuk i będzie najmocniejszym oraz najszybszym samochodem produkcyjnym świata. Już teraz jest rekordzistą pod względem mocy elektrycznej części napędu hybrydowego.