Koenigsegg Agera RS (2015) - konwencjonalnie szybko

Koenigsegg zaprezentował obok hybrydowej Regery mocarną Agerę RS wyposażoną w konwencjonalny napęd.

Koenigsegg Agera RS (2015) - konwencjonalnie szybko
Mariusz Zmysłowski

03.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Koenigsegg Agera RS to samochód stworzony przede wszystkim na tor. Chociaż jest dopuszczona do ruchu ulicznego, jej konstrukcja i systemy były optymalizowane właśnie pod jazdę wyczynową. Nadwozie zostało uzbrojone w dodatkowe lotki, wydajny przedni spojler i aktywne skrzydło z tyłu.

Obraz

Opcjonalnie Agera RS może zostać wyposażona w dodatkowe wloty powietrza na masce, aktywny system generujący efekt Venturiego pod przednią częścią auta oraz automatycznie regulowane zawieszenie. Nowy zestaw dodatków aerodynamicznych podbija siłę docisku przy 250 km/h do poziomu 450 kg.

Moc dostarczana jest na koła przez 5-litrowe, doładowane V8. Silnik rozwija 1176 KM przy 7800 rpm i 1000 Nm w zakresie od 2700 do 6170 rpm. To oznacza osłabienie w stosunku do Agery One:1, która dysponowała mocą 1360 KM i momentem na poziomie 1371 Nm. Agera RS jest też cięższa od rok starszego krewnego. Wersji RS przybyło 35 kg, waży bowiem 1395 kg. Koenigsegg podkreśla przy tym, że RS to ewolucja pochodząca od modeli R oraz S, a nie One:1. Porównując więc z tymi maszynami, mamy postęp. Agera R była 40 kg cięższa.

Obraz

Szwedzi nie podali osiągów nowego samochodu. Ze względu na rozbudowaną aerodynamikę można przypuszczać, że Agera RS nie będzie osiągać wyróżniających się w gamie modeli tego producenta prędkości maksymalnych.

Koenigsegg zapowiedział, że powstanie tylko 25 egzemplarzy tej torowej bestii. Jeśli jesteście zainteresowani zakupem lepiej się pospieszyć, bo pierwsze 10 sztuk znalazło nabywców jeszcze przed oficjalną prezentacją.

Koenigsegg Agera RS (2015) - oficjalna galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (19)