Kocur – Speed Box Camaro SS Black Cat (2011)

Na Starym Kontynencie pojawia się coraz więcej tunerów dłubiących w Chevroletach Camaro. Jedną z takich firm jest niemieckie przedsiębiorstwo Speed Box, które do przeróbek wybrało 432-konne Camaro SS.

Kocur – Speed Box Camaro SS Black Cat (2011)
Olgierd Lachowski

26.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Speed Box Camaro SS Black Cat fot.2
Speed Box Camaro SS Black Cat fot.2

Nawiązujące do muscle cara sprzed lat Camaro SS nie jest co prawda jednym z najszybszych samochodów na świecie, ale i tak budzi wiele pozytywnych emocji ze względu na charakter. Wspólną cechą wszystkich muscle carów była ogromna moc (często ogromna nawet jak na obecny czas). Temu trendowi musiało oczywiście ulec nowe Camaro, dlatego Chevrolet wprowadził na rynek nawiązujące nazwą (i nie tylko) Camaro SS.

Samochód ma klasyczny „amerykański” układ napędowy, czyli napęd na tylne koła i jedyny słuszny w USA silnik, a więc widlastą „ósemkę”. Silnik ten ma sporą objętość skokową 6,2 l i jest oznaczony symbolem LS3. Jednostka Camaro jest spokrewniona z doładowanym LS9 instalowanym w Corvette ZR1.

Ten, kto zdecyduje się zasiąść za sterami nowego klasyka, będzie miał do dyspozycji moc 432 KM przy 5900 obr./min i moment obrotowy 569 Nm przy 4600 obr./min. Takie parametry jednostki napędowej pozwalają Chevroletowi na sprint do 100 km/h w 4,70 s i rozpędzenie się do granic 250 km/h.

Speed Box ma propozycję dla osób, dla których te 430 KM to jednak trochę za mało. W celu zwiększenia mocy tuner oferuje sprężarkę mechaniczną własnej konstrukcji oraz sportowy układ wydechowy najwyższej jakości firmy Borla. Po dostrojeniu elektroniki spod maski rwie się do jazdy aż 625 KM.

Stare muscle cary nie były bez wad. Do najważniejszych należały słabe zawieszenia i hamulce. Nowe Camaro oczywiście nie hołduje tej „tradycji”, ale tak na wszelki wypadek Speed Box zafundował przerabianemu autu regulowane zawieszenie H&R (w tym stabilizatory).

Optyczne zmiany są dość skromne (może i dobrze) i ograniczają się do zmiany barwy nadwozia na czarny mat (nie ma informacji czy jest to lakier, czy okleina) oraz nowych felg Schmidt o średnicy 22”. Z przodu koła mają szerokość 10,0” (opony – 265/30), a z tyłu 11,0” (opony 295/25).

Speed Box nie podaje danych drogowych wozu, ale myślę, że prędkość maksymalna na poziomie 300 km/h jest jak najbardziej realna. Gotowy Camaro dostał przydomek Black Cat. Przygotowanie samochodu do stanu jak na zdjęciach kosztuje 18 800 euro.

Wprowadzając na rynek swoją wersję Camaro SS, Speed Box powiększył liczbę tunerów w Europie, włączając się do rywalizacji Geigera z Irmscherem, a także z firmami zza oceanu, takimi jak Hennessey, Lingenfelter czy Callaway.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 625 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,43 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22”
  • Koła tylne: 11,0 x 22″
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1751 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,80 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mm

Źródło: autoblog

Komentarze (0)