Kierowcy są gotowi sporo płacić za nowinki technologiczne
Firma badawcza Harris Poll przeprowadziła na zlecenie AutoTrader.com badania, które miały na celu sprawdzić zainteresowanie kierowców wyposażeniem z dziedziny nowoczesnej technologii.
08.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 13:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wyniki zostały opracowane na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie 1033 właścicieli samochodów ze Stanów Zjednoczonych. 51% respondentów jest gotowych wydać do 1499 dol. (ponad 5400 zł) na łatwe w obsłudze, nowoczesne wyposażenie. 38% kierowców zdecydowałoby się opóźnić zakup samochodu o 6 miesięcy lub więcej, jeśli oznaczałoby to wejście w posiadanie auta z pożądanymi nowinkami.
65% odpowiedziało, że uważa w pełni autonomiczne samochody za niebezpieczny pomysł, zaś 61%, że rozważyłoby kupno pojazdu z układem automatycznego parkowania i systemem automatycznego hamowania awaryjnego. Dla 84% ważniejsze są rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa (np. asystent martwego pola) niż multimediów.
Z badania Harris Poll wynika także, tylko 3% kierowców ma samochód z dostępem do Internetu. Większość z nich korzysta z podłączenia do Sieci praktycznie codziennie.
W innej ankiecie, przeprowadzonej przez firmę konsultingową Accenture, 39% odpytywanych stwierdziło, że przy zakupie zwraca przede wszystkim na rozwiązania technologiczne. Osiągi i prowadzenie były ważne dla 14%.