Kia Pro_Cee'd GT - bardziej hot czy hatch?
Już za kilka miesięcy na marcowych targach samochodowych w Genewie, Kia zaprezentuje dwa kompaktowe hot hatche. Pięciodrzwiowy Cee'd oraz trzydrzwiowy Pro_Cee'd mają zagrozić pozycji takich aut jak Renault Megane RS czy Volkswagen Golf GTI.
07.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 14:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już za kilka miesięcy na marcowych targach samochodowych w Genewie, Kia zaprezentuje dwa kompaktowe hot hatche. Pięciodrzwiowy Cee'd oraz trzydrzwiowy Pro_Cee'd mają zagrozić pozycji takich aut jak Renault Megane RS czy Volkswagen Golf GTI.
Koreański producent znacząco rozwinął się w ostatnim czasie, a świetnym przykładem tego jest model Cee'd. Poprzednia generacja była naprawdę solidnym autem, wartym swojej ceny. Nowa generacja tego modelu jest jeszcze lepsza i depcze po piętach liderom segmentu.
Teraz Kia chce wejść także do niszy hot hatchy, oferując Cee'd w obu wersjach nadwoziowych z mocniejszą jednostką napędową. Mowa o turbodoładowanym czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1,6 l. Motor ma produkować 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego i współpracować z manualną skrzynią biegów przekazującą moc na przednią oś.
O gorącym stylu hatchbacków świadczyć będą także dodatki stylistyczne. 18-calowe felgi widoczne na zdjęciach szpiegowskich Pro_Cee'd GT, odrobinę bardziej rozbudowany bodykit w stosunku do seryjnej wersji, a więc zderzaki z większymi wlotami powietrza, progi, dyfuzor czy dwie końcówki układu wydechowego.
Jedynym problemem mogą być osiągi Cee'da i Pro_Cee'da, które będą musiały być odpowiednie do ceny auta. Od 0 do 100 km/h w 7,9 s, to o 1 s wolniej od obecnej generacji Golfa GTI, nie mówiąc już o Megane RS. Miejmy jednak nadzieję, że koreańskie hot hatche będą dostępne za bardzo rozsądną cenę.
Źródło: Carscoop