Kia EV9 GT ma sztuczne biegi i świetne osiągi. Szybko przewiezie dużą rodzinę
Podczas Los Angeles Auto Show Kia przedstawiła model EV9 GT, który jest najmocniejszym wydaniem dużego SUV-a marki. Z mocą przekraczającą 500 KM i przyspieszeniem do 100 km/h w 4,4 sekundy, EV9 GT łączy sportowe osiągi z praktycznością.
22.11.2024 | aktual.: 22.11.2024 13:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kia EV9 GT kontynuuje drogę wyznaczoną przez model EV6 GT, oferując zwiększone osiągi i dynamiczny charakter. Chociaż moc EV9 GT jest nieco niższa niż w siostrzanej EV6 GT, dysponującej mocą 585 KM, to imponujące parametry wciąż robią wrażenie.
Sercem EV9 GT są dwa silniki elektryczne – przedni o mocy 214 KM oraz tylny generujący 362 KM. Dzięki temu SUV ten osiąga 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy, co jest znakomitym wynikiem jak na pojazd tej wielkości.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aby zapewnić odpowiednie prowadzenie, Kia wyposażyła EV9 GT w elektronicznie sterowane zawieszenie z możliwością wyboru trybów jazdy: Normal, Eco, Sport i My Drive. Dodatkowo na kierownicy umieszczono charakterystyczny zielony przycisk GT, który aktywuje najbardziej sportowe ustawienia pojazdu.
Nowością jest system Virtual Gear Shift, który symuluje zmianę biegów, oferując kierowcy doświadczenie zbliżone do tradycyjnej skrzyni biegów. Do tego dochodzą łopatki przy kierownicy oraz system Active Sound Design, który dodaje wrażeń akustycznych podczas jazdy.
EV9 GT został wyposażony w elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, co poprawia trakcję w zakrętach i podnosi sportowe możliwości SUV-a. Chociaż Kia nie ujawniła jeszcze oficjalnych danych dotyczących zasięgu EV9 GT, wiadomo, że model ten obsługuje standard ładowania NACS i umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym. Przy odpowiedniej ładowarce bateria może zostać naładowana od 10% do 80% w mniej niż 25 minut.
Pod względem stylistyki EV9 GT wyróżnia się 21-calowymi felgami, zielonymi zaciskami hamulcowymi oraz subtelnymi zmianami w przedniej części pojazdu, takimi jak aktywne klapy powietrza i zmodyfikowane elementy oświetlenia. Wnętrze zdobią sportowe fotele z Alcantarą, unikalne oświetlenie ambientowe oraz detale z logo GT.
Steven Center, COO i wiceprezes Kia America, zauważył, że EV9 to ogromny sukces marki i pierwszy masowo produkowany elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń. Dodał, że EV9 GT zachowuje wszystkie te wspaniałe cechy, dorzucając frajdę z jazdy. Nowy flagowy model ma przyciągnąć entuzjastów, którzy cenią osiągi, a jednocześnie potrzebują dużego, praktycznego auta.
Wszystkie egzemplarze EV9 GT będą produkowane w Korei Południowej, a pierwsze modele trafią do amerykańskich salonów w drugiej połowie 2025 roku. Cena pozostaje na razie nieznana, ale można spodziewać się konkurencyjnej oferty, łączącej osiągi z praktycznością. Co warte odnotowania, auto ma pojawić się także w Europie.