Kawasaki jako jeden z pierwszych producentów jednośladów wprowadzi asystentów jazdy dla motocykli
Producenci tacy jak Ducati, KTM, Harley-Davidson czy Kawasaki już jakiegoś czasu pracują nad wprowadzeniem nowych asystentów jazdy do motocykli. Wygląda na to, że to ta ostatnia marka, wygra nieoficjalny wyścig i już wkrótce w ich motocyklach zadebiutują nowoczesny systemy, które poprawią bezpieczeństwo.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Cały pakiet asystentów, które Kawasaki będzie montowało w swoich produktach, nosi nazwę ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). W jej skład będzie wchodziły systemy, które dobrze znamy z samochodów, a są to aktywny tempomat (ACC), system ostrzegania o kolizji oraz system monitorowania martwego pola. Prace nad asystentami, były prowadzone przez Boscha.
EN | Bosch's advanced rider assistance systems
Pierwszy z nich pozwala nie tylko utrzymywać zadaną prędkość, ale także odległość przed poprzedzającym pojazdem. Jednocześnie, system dostosuje prędkość tak, aby dystans był cały czas zachowany.
Drugi z systemów również jest dobrze znany kierowcom nowszych samochodów. Gdy radar wykryje niebezpieczeństwo najechania na poprzedzający pojazd, najpierw uprzedzi o tym kierowcę sygnałami dźwiękowymi i świetlnymi, a gdy nie zarejestruje reakcji ze strony motocyklisty, sam uaktywni hamulce.
Poprzednie 2 systemy wykorzystywały radar znajdujące się z przodu motocykla, natomiast system monitorowania martwego pola oparty jest na działaniu radaru zamontowanego z tyłu. Jeśli pojazd za motocyklem znajduje się w miejscu, gdzie motocyklista mógłby go nie dostrzec, w lusterku pojawi się odpowiednia informacja graficzna, podobnie jak ma to miejsce w samochodach.
Tego typu asystenci pozwolą zadbać o bezpieczeństwo mniej chronionych uczestników ruchu. Według portalu Autocar Professional, Kawasaki zamierza wprowadzić asystentów Boscha w 2021 roku.