Kahn Design zmienia Italię? – Project Kahn 458 Spider (2012)
Po niezliczonej ilości Land Roverów Kahn Design ostatnio przerabia też wozy innych marek. Najnowszy projekt jest szczególnie ciekawy, bo to Ferrari 458 Spider.
03.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po niezliczonej ilości Land Roverów Kahn Design ostatnio przerabia też wozy innych marek. Najnowszy projekt jest szczególnie ciekawy, bo to Ferrari 458 Spider.
Ciekawy jest jednak po prostu jako samochód fabryczny, ponieważ modyfikacje Kahna nie wnoszą wiele do tej maszyny.
Ferrari 458 Spider to odkryta wersja słynnej już Italii. To wóz z widlastą ósemką, którą Włosi umieścili centralnie. Krótkoskokowy 4,5-litrowiec obchodzi się bez żadnego doładowania, a i tak produkuje aż 570 KM mocy maksymalnej i 540 Nm momentu obrotowego. Jak przystało na prawdziwego sportowca jednostka napędowa szczyt mocy osiąga aż przy 9000 obr./min. Maksymalna wartość momentu obrotowego występuje przy 6000 obr./min.
Dzięki takiemu agregatowi Spider setkę osiąga po zaledwie 3,40 s i rozpędza się do imponujących 320 km/h.
Co prawda Kahn Design nie zmieniło nic w silniku, ale uwaga… usprawniło 7-biegową zautomatyzowaną skrzynię o dwóch sprzęgłach! Tak przynajmniej pisze tuner. Moim zdaniem można tę historyjkę włożyć między bajki – z pewnością firma, która trudni się produkowaniem felg nagle poznała tajniki oprogramowania dwusprzęgłowych skrzyń biegów, i to od razu w Ferrari…
A co jeszcze „usprawnili” Brytyjczycy? W swojej notce prasowej podają, że włoski bolid ma ceramiczne tarcze hamulcowe (to akurat możliwe, mogą być zainstalowane fabrycznie), które są zatrzymywane przez niezwykle wydaje żółte zaciski (myślałem, że czerwone są wydajniejsze…).
Ponadto tuner poprawił przednią i tylną część wozu oraz proponuje przerobienie wnętrza w dowolny sposób. Jak zawsze zdjęcia kabiny nie ma, bo jest ona z pewnością seryjna. Ja też nie zauważyłem „ulepszonych przednich i tylnych sekcji” Ferrari 458 Spider, więc albo jestem ślepy, albo pan Afzal Kahn powinien kandydować na posła do Sejmu RP.
Jedyną dostrzegalną modyfikacją są nowe felgi o wdzięcznej nazwie Monza. Obręcze mają średnicę 21” (z przodu) i 22” (z tyłu). Przednie koła cechują się szerokością 9 cali, a tylne mają aż 12 cali szerokości.
Kahn Design nie podaje ceny kół, ani też kosztów wydumanego przez siebie tuningu.
Dowiedz się więcej o Ferrari 458 Italia/Spider:
Źródło: gtspirit