Jubileusz Camaro – Irmscher Camaro SS i42 (2010)

Irmscher zajmujący się do tej pory głównie tuningiem Opli (choć Chevrolety nie są mu obce) teraz skoczył na głębsze wody, biorąc się za przeróbki Chevroleta Camaro SS.

Jubileusz Camaro – Irmscher Camaro SS i42 (2010)
Olgierd Lachowski

14.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Irmscher Camaro SS i42 fot.2
Irmscher Camaro SS i42 fot.2

Pierwsze Camaro SS powstało w 1968 roku (rok wcześniej było L-48 SS). Od tamtego czasu minęły 42 lata i właśnie teraz GM postanowiło uczcić tę nieokrągłą rocznicę, przygotowując samochód jubileuszowy. Ma w tym pomóc Irmscher. Jak podano na stronie źródłowej, niemiecki tuner jest półoficjalnym partnerem GM[sup]1)[/sup].

Za bazę posłużył oczywiście Chevrolet Camaro SS. To sportowe coupé ma pod maską silnik V8 o kryptonimie LS3, którego objętość wynosi 6,2 l. Fabrycznie motor wytwarza 432 KM przy 5900 obr./min i 569 Nm przy 4600 obr./min. Taka moc pozwala muskularnemu autu przyspieszać do 100 km/h w 4,70 s, a do 160 km/h w 10,60 s.

Irmscher Camaro SS i42 fot.3
Irmscher Camaro SS i42 fot.3

Specjaliści Irmschera zamontowali pod pokrywą silnika sprężarkę mechaniczną, która wraz z nowym układem wydechowym zwiększa moc LS3 do 509 KM. Dodatkowe konie mechaniczne skróciły czas sprintu do „setki” do równych 4 sekund, a prędkość maksymalna wzrosła do 275 km/h.

[Essen Motor Show 2010 – cz. 1](http://Essen Motor Show 2010 – cz. 1)

Za precyzyjniejsze prowadzenie auta odpowiada teraz regulowane sportowe zawieszenie, a za bezpieczeństwo - skuteczniejsze hamulce. Przednie tarcze hamulcowe wymieniono na „krążki” o średnicy 380 mm, a tylne na 355-milimetrowe. Zaciski hamulcowe mają 6 i 4 tłoczki, odpowiednio, przód i tył.

Irmscher Camaro SS i42 fot.4
Irmscher Camaro SS i42 fot.4

Wygląd zmienił się nieznacznie. Największą różnicę robią czarne 22-calowe felgi ze stopów lekkich oraz czarne pasy wzdłuż wozu. O rocznicy informują wielkie „Od ‘68” naklejone (lub namalowane) na drzwiach i masce silnika.

Irmschera Camaro SS i42 będzie można nabyć już za 49 000 euro[sup]2)[/sup]. Pierwszy egzemplarz można było podziwiać na tuningowych targach w Essen.

[sup]1)[/sup] Możliwe w związku z tym, że Irmscher za jakiś czas stanie się całkiem oficjalnym „nadwornym” tunerem całego koncernu GM.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 509 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 80,62 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 4-tłoczowe zaciski
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1751 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,44 kg/KM (seryjny - 4,05 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/h

Źródło: carscoop

Komentarze (0)