Słynna firma prezentuje przebudowanego Land Cruisera
Toyota Land Cruiser 250 był bez wątpienia samochodem, na którego wszyscy miłośnicy offroadu i terenowych Toyot czekali. Jednak kiedy opadł kurz zrodziły się nowe oczekiwania. Pytano, czy powstanie wersja Arctic Trucks? Oto odpowiedź.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z okazji 40-lecia wprowadzenia na rynek Land Cruisera Prado, islandzka firma z 35-letnim doświadczeniem w budowaniu pojazdów na ekstremalne warunki prezentuje najnowszego Arctic Trucka zbudowanego na bazie Land Cruisera 250.
Pojazd został przygotowany wspólnie przez centralę firmy z Islandii i jej brytyjski oddział, we współpracy z afrykańskim dystrybutorem CFAO z siedzibą w Nigerii. Land Cruiser w wydaniu AT37, co oznacza 37-calowe ogumienie powstał w inny sposób niż do tej pory, bo czerpano garściami z doświadczeń motorsportowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Samochód ma nie tylko przebudowane nadwozie i podniesiono zawieszenie (+40 mm), ale także ramę, co pozwoliło przesunąć tylną oś dla uzyskania jeszcze lepszych właściwości terenowych. Na razie nie znamy szczegółów, ale najpewniej poznamy je w drugim kwartale 2025 roku, kiedy to odbędzie się rynkowa premiera w Europie, Ameryce Północnej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Samochód dzięki dużym kołom wygląda imponująco, a specjaliści z Arctic Trucks zapewniają, że przebudowane zawieszenie zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne. Ogromne opony w rozmiarze 37x12.50 R17 zamontowano na obręczach "Heritage" z podwójnym zaworem do regulacji ciśnienia. Klient ma do wyboru ogumienie BF Goodrich All-Terrain T/A KO3 lub Mud-Terrain T/A KM3.
Do liftu zawieszenia użyto zestawu firmy R53 Suspension, która ma doświadczenia z Dakaru, ale także rallycrossu, rajdów i wyścigów długodystansowych. Oczywiście nie zabrakło osłon podwozia, stopni bocznych i charakterystycznych dla Arctic Trucks szerokich chlapaczy.