Jankes po niemiecku – Cam Shaft CTS‑V (2010)

W Europie do tej pory tuningiem Cadillaca CTS-V zajmował się przede wszystkim niemiecki Geiger. Teraz urósł mu konkurent. Również z Niemiec – Cam Shaft.

Jankes po niemiecku – Cam Shaft CTS-V (2010)
Olgierd Lachowski

12.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Cam Shaft CTS-V fot.7
Cam Shaft CTS-V fot.7

Seryjny Cadillac CTS-V napędzany jest takim samym silnikiem jak Corvette ZR-1. To 8-cylindrowy potwór o objętości skokowej 6,2 l. Różnica między ZR1 a CTS-V tkwi w sprężarce. W amerykańskim wozie sportowym jest to kompresor Eaton R2300, a w „Caddim” - Eaton R1900. Dlatego też w Chevrolecie moc wynosi 647 KM, a w CTS-V „tylko” 564 KM. W związku z zastosowaniem innej sprężarki Cadillac zmienił nazwę jednostki napędowej z LS9 na LSA.

Motor jest zainstalowany w aucie o rozmiarach Mercedesa klasy E. Gotowy do jazdy CTS-V waży 1905 kg, czyli niewiele mniej niż AMG Mercedes E 63. Fabryczny „Amerykanin” osiąga prędkość 303 km/h.

Przygotowane przez niemieckiego tunera auto z zewnątrz wyróżnia się białym matowym lakierem. Lakier to za dużo powiedziane, bo tak naprawdę to jest to biała folia. Natomiast prawdziwy lakier, i to czarny, położono na ramki drzwi, lusterka i inne pierwotnie chromowane elementy. W efekcie samochód prezentuje się bardzo interesująco.

Nie mniej ciekawe zmiany zaszły pod pokrywą silnika. Mechanicy zainstalowali większy wlot powietrza oraz zmienili oprogramowanie silnika. Nowy program zwiększył ciśnienie doładowania o 0,4 bara. To się z kolei przekłada na podniesienie mocy do 630 KM. W ten sposób produkt Cam Shaft stał się mocniejszy od wytworu Geigera (619 KM).

Cam Shaft CTS-V fot.12
Cam Shaft CTS-V fot.12

Nie wiadomo jakie są osiągi Cadillaca po tuningu, ale pewnie bliskie osiągom wozu Geigera. Tamto auto do 100 km/h przyspiesza w 4,00 s i osiąga prędkość 330 km/h. Komplet przeróbek kosztuje 9300 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup, LSA
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton R1900
  • Moc maksymalna: 630 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,24 KM/l (seryjny – 91,53 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 373 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19\
  • Koła tylne: 9,5 x 19\
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 285/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1905 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,02 kg/KM (seryjne – 3,38 kg/KM)
  • Długość: 4867 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Wysokość: 1473 mm
  • Rozstaw osi: 2880 mm

Koszty:

  • Tuning silnika: 3800 euro
  • Biała folia: 2250 euro
  • Czarny lakier: 3250 euro

RAZEM: max. 9300 euro[block position="inside"]8413[/block]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)