Jak sprzedawać samochody elektryczne? Zapytaliśmy o to liderów jakości

Co łączy handel w Internecie i samochody elektryczne? Chociażby to, że jedno i drugie jest przyszłością, która dzieje się już teraz. W konkursie "Liderzy Jakości OTOMOTO" poznaliśmy najrzetelniejszych i najbardziej transparentnych sprzedawców aut elektrycznych. Kto zdobył główną nagrodę?

Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"
Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"
Źródło zdjęć: © materiały partnera

11.03.2024 16:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Choć Polsce jeszcze daleko do bycia w gronie europejskich liderów pod względem liczby zarejestrowanych samochodów elektrycznych, to dane wyglądają optymistycznie. Według informacji opublikowanych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2023 r. zarejestrowano ok. 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami. W tym znalazło się 22 771 osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych.

Co na to eksperci OTOMOTO?

Obserwujemy bardzo ciekawy trend, który wynika przede wszystkim z dostępności. Jeśli nie ma dostępnych pojazdów nowych, to bardzo często kupujący oglądają ogłoszenia z samochodami używanymi. Jeżeli są nowe, to zainteresowanie rozkłada się po połowie. Musimy jednak pamiętać, że z perspektywy polskiego kupującego auta elektryczne są nadal dość drogie. Przez to, że są drogie, to marząc o danym samochodzie elektrycznym, szukamy jego używanego odpowiednika. My oczywiście dopiero przekonujemy się do aut elektrycznych, więc zainteresowanie nie jest jeszcze tak duże, jak w przypadku samochodów z silnikami konwencjonalnymi. Te trendy z miesiąca na miesiąc i z roku na rok zdecydowanie się odwracają. Tak jak kiedyś to były znikome procenty, tak teraz już dochodzimy do całkiem poważnej części ruchu generowanego w OTOMOTO – skomentowała Agata Filipowska, Data Strategist w OTOMOTO i przewodnicząca jury w kategorii "Samochody elektryczne".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Konkurs "Liderzy Jakości OTOMOTO" promuje dobre praktyki wśród klientów biznesowych. Przez 20 lat działalności portal stał się nie tylko miejscem, które łączy sprzedających z kupującymi, ale również wyznacza trendy w zakresie transparentności ogłoszeń. To ważne, zwłaszcza w kategorii "Samochody Elektryczne", które dla wielu nadal są wielką niewiadomą. Odpowiednio przygotowane ogłoszenia pomagają kupującym w dokonaniu odpowiedniego wyboru. W tej niezwykle wymagającej i świeżej kategorii pojazdów zwycięzcą konkursu "Liderzy Jakości OTOMOTO" została firma Berdychowski Autoryzowany Dealer Volkswagen z Poznania, którą na gali reprezentował Adam Michalak.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W kategorii samochodów elektrycznych zwycięzca zadbał o wszystkie szczegóły, jakich oczekują nasi klienci. Jego ogłoszenia nie tylko cechują się transparentnością i kreatywnością, ale także stanowią wzór dla innych w branży, pokazując, jak należy kompleksowo prezentować elektryczne pojazdy – tak decyzję o przyznaniu nagrody głównej uzasadniła Agata Filipowska, Data Strategist w OTOMOTO.

Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"
Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"© materiały partnera

Trzeba mówić prawdę, trzeba mówić o tym, czym jest ten samochód, jakie są jego cechy charakterystyczne, opowiedzieć o właściwościach użytkowych, nie uprawiać niepotrzebnego marketingu, nie wmawiać, że tym samochodem się przejedzie 800 czy 1000 km. Trzeba opowiedzieć, jak ten rynek wygląda, zacząć od rzetelnej analizy, przedstawić rzetelną wiedzę. Myślę, że od tego należy zacząć budowę rynku, jeśli chcemy opierać się na edukacji – podsumował Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, który był gościem specjalnym jury w kategorii "Samochody Elektryczne".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak wskazuje Adam Michalak z Berdychowski Autoryzowany Dealer Volkswagen z Poznania, największe wyzwania, jeśli chodzi o samochody elektryczne, to walka z powielanymi mitami oraz kwestia infrastruktury. Choć mają wiele zalet, to właśnie kwestia rozbudowy sieci ładowarek jest kluczowa dla branży. Na szczęście ta sukcesywnie się rozrasta. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych rok 2023 zamknięto wynikiem 5933 ogólnodostępnych punktów ładowania. To o 37 proc. więcej niż pod koniec 2022 r. Aż 56 proc. z tej liczby to stacje zlokalizowane w 37 miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

W popularyzacji elektryfikacji polskiego parku maszyn z pewnością pomogą również tacy sprzedający, jak Berdychowski Autoryzowany Dealer Volkswagen z Poznania, którzy potrafią przedstawić elektromobilność w sposób kreatywny, prezentując swoje pojazdy, nie składając jednocześnie obietnic bez pokrycia.

otomotogalaliderzy