Jak sprawdzić opony przed zimą? Całoroczne trudniej
Ostatnie dni przypomniały nam dobitnie, że lato w Polsce się skończyło, zbliża się jesień, a zima za pasem. Kierowcy już teraz powinni zajrzeć do garażu i obejrzeć ogumienie zimowe, a ci, którzy korzystają z całorocznych, powinni się im baczniej przyjrzeć. Podpowiadamy, jak samemu zrobić oględziny, a kiedy trzeba pojechać do warsztatu.
14.10.2024 | aktual.: 14.10.2024 11:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zacznijmy od opon leżących w garażu, bo jest to znacznie prostsze. Jeśli nie są zamontowane na pojeździe, to można je obejrzeć z każdej strony. Warto zacząć właśnie od tego.
Jeśli są lekko "skrobnięte" z boku lub mają wyrwany niewielki fragment bieżnika, to nie ma się czym przejmować. Jeśli zaś widzicie jakieś przecięcia, zwłaszcza na boku, to koniecznie udajcie się do zakładu wulkanizacyjnego. Najlepiej poprosić o naprawienie opony, a nie pytać, czy opona nadaje się do jazdy. Wtedy warsztat albo odmówi, albo naprawi oponę, co oznacza, że uszkodzenie nie wpływa na bezpieczeństwo. Jeśli zaś zapytacie od razu o ocenę stanu uszkodzenia, to warsztat chętnie zaproponuje wymianę na nową, aby na tym więcej zarobić.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.