Jaguar XJ przeszedł subtelny lifting
Jaguar zaprezentował odświeżoną limuzynę XJ. Pojawiły się nie tylko subtelne zmiany w wyglądzie, ale też w wyposażeniu i systemach bezpieczeństwa.
15.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Flagowa limuzyna Jaguara ma nowy grill o większej powierzchni oraz nowe końcówki układu wydechowego w owalnym kształcie. Wloty powietrza w zderzaku zyskały chromowane obramowania (czarne w sportowych odmianach), a w wyposażeniu znalazły się w pełni diodowe reflektory i tylne światła.
Wnętrze otrzymało nowy system Infotainment InControl Touch Pro z łącznością iOS Android, bezprzewodowym dostępem do Internetu poprzez sieć hot spot oraz system audio z 26 głośnikami o mocy 1300 watów firmy Meridian. Na miejscu klasycznych wskaźników pojawił się 12,3-calowy ekran TFT. Dla pasażerów drugiego rzędu przewidziano dwa ekrany o przekątnej 10,2 cala zapewniające panoramiczny obraz 16:9. Można oglądać na nich m. in. telewizję cyfrową. Jest też możliwość przechowywania plików na dysku o pojemności 100 GB.
Z systemów bezpieczeństwa wyposażenie uzupełniono o nowy adaptacyjny tempomat z funkcją Traffic Alert, czyli wykrywaniem pojazdów nadjeżdżających z tyłu. Jest też asystent parkowania prostopadłego i równoległego z kamerami 360 stopni.
W odświeżonym Jaguarze XJ zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS. Inżynierowie Jaguara zapewniają, że nowy układ kierowniczy nie stracił w stosunku do hydraulicznego na precyzji, a jednocześnie poprawi komfort jazdy. W stosunku do poprzedniej konstrukcji znakomicie filtruje niepotrzebne informacje pochodzące z drogi, takie jak nierówności.
Nowością jest również system All-Surface Progress Control, który ułatwia ruszanie wersjami tylnonapędowymi po bardzo śliskiej nawierzchni, choć jest dostępny również w wersjach AWD. Układ różni się tym od kontroli trakcji, że kierowca nie musi prawie nic robić. Wystarczy że aktywuje ASPC i ustawi za pomocą przycisków od tempomatu prędkość. Resztę pracy zrobi elektronika – kierowca musi tylko trzymać kierownicę. Układ działa do 30 km/h.
Aluminiowe jednostki napędowe zostały dostosowane do normy emisji spalin Euro 6. Paleta silników wygląda następująco:
- 3,0 l V6 diesel – 300 KM i 700 Nm
- 2,0 l R4 benzynowy – 240 KM i 340 Nm
- 3,0 l V6 benzynowy – 340 KM i 450 Nm
- 5,0 l V8 benzynowy – 470 KM i 575 Nm, 510 KM i 625 Nm oraz 550 KM i 680 Nm
Wszystkie jednostki są doładowane. W dieslu Jaguar zastosował sekwencyjne doładowanie, w mniejszym benzyniaku tradycyjną turbosprężarkę, natomiast w większych, doładowanie mechaniczne. Każdy motor będzie współpracował z automatyczną skrzynią 8-biegową produkcji ZF, a wersja z 3-litrowym benzyniakiem będzie dostępna również z napędem na cztery koła jak dotychczas. Jaguar XJ będzie też dostępny z przedłużonym rozstawem osi we wszystkich wersjach silnikowych.
Nowy Jaguar XJ startuje z ceną 58 690 funtów na rynku brytyjskim. Samochód będzie dostępny teraz również w wersji Autobiography.