Hyundai Kona N nie tylko z manualem. Producent zapowiada alternatywę

To było do przewidzenia. Hyundai Kona N, tak jak jego brat i30 N, będzie dostępny również z automatyczną przekładnią N DCT. To świetna wiadomość dla klientów, którzy niecierpliwie czekają na sportowego crossovera, lecz niekoniecznie lubią zmieniać biegi.

Do premiery pozostało już niewiele czasu.
Do premiery pozostało już niewiele czasu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

12.04.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kona N to jeden z najdłużej zapowiadanych modeli Hyundaia. Sportowy crossover, korzystający ze sprawdzonej techniki kompaktowego i30 N, ma zadebiutować w najbliższych miesiącach. Producent sukcesywnie odsłania kolejne karty, dzieląc się coraz to nowszymi detalami. Dzięki temu już dziś, tuż przed oficjalną premierą, ostra Kona N nie ma przed nami wielu tajemnic.

2-litrowy, doładowany benzyniak o mocy 280 KM i 7-stopniowy automat to zgrany duet docenionych przez kierowców innych modeli Hyundaia. Najnowsze wcielenie tego zestawu trafi również pod maskę Kony N. Producent chwali się, że właśnie zakończył ostatnią fazę testów obejmujących m.in. próby wytrzymałościowe na torze Nürburgring.

Przekładnia ma być nie tylko odporna na trudy szybkiej jazdy, ale i wyposażona w szereg ciekawych udogodnień przydatnych podczas codziennej eksploatacji. Wśród nich znajdziemy funkcje N Power Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift.

Jak możemy przeczytać w materiałach prasowych producenta: "N Power Shift zadziała podczas ostrego przyspieszania z wykorzystaniem minimum 90 proc. gazu, zmniejszając moment obrotowy podczas zmiany biegu na wyższy, aby zapewnić maksymalną moc na koła. Tryb zwiększa przyjemność z jazdy, sprawiając wrażenie "odpychania" podczas zmiany biegu na wyższy".

Z kolei N Grin Shift (NGS) maksymalizuje osiągi silnika i skrzyni DCT przez 20 sekund. Aby uzyskać maksymalne przyspieszenie, samochód bezpośrednio przełącza się na odpowiedni bieg, a N Track Sense Shift (NTS) optymalizuje adaptacyjną zmianę biegów do jazdy torowej, skupiając uwagę kierowcy na prowadzeniu pojazdu. Tryb rozpoznaje optymalne warunki do dynamicznej jazdy na torze wyścigowym oraz uruchamia się automatycznie.

Będzie też możliwość włączenia funkcji pełzania pozwalającej toczyć się samochodowi w trybie D po puszczeniu hamulca - tak, jak w większości współczesnych automatów. Z uwagi na sportowy charakter przekładni Hyundai zdecydował o domyślnym wyłączeniu tego udogodnienia.

Model Kona N powinien zagościć w salonach jeszcze przed końcem 2021 roku. Biorąc pod uwagę jak dobrym autem okazał się i30 N, możecie być pewni, że ostry crossover zamiesza w swoim segmencie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (3)