Hyundai pokazał pierwsze szkice nowego i20. Oby produkcyjny model był wierny rysunkom

Druga generacja udanego samochodu segmentu B powoli schodzi ze sceny. Oficjalna prezentacja nowego i20 odbędzie się co prawda dopiero podczas targów w Genewie, jednak koreańska marka postanowiła odchylić rąbka tajemnicy już teraz. Po szkicach widać, że projektanci nie próżnowali.

Choć szkice wyglądają imponująco, produkcyjny model będzie raczej wyglądał nieco "spokojniej"
Choć szkice wyglądają imponująco, produkcyjny model będzie raczej wyglądał nieco "spokojniej"
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

05.02.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwsze co rzuca się w oczy po spojrzeniu na szkice trzeciej generacji Hyundaia i20 to ogromne felgi, otoczone symbolicznym okręgiem mającym imitować oponę. Zapewne ten element zostanie w odpowiedni sposób dopasowany do codziennych realiów, jednak mam nadzieję, że pozostałe elementy zachowają swoje miejsce.

Innego stylu nadaje niewinnemu dotychczas modelowi atrapa chłodnicy, która zyska na rozmiarze. Groźny design zapewnia także masywnie ukształtowany zderzak z imponującymi wlotami powietrza. Może zostanie on zaadaptowany do rasowej wersji sygnowanej literą "N"?

Z tyłu pojawi się modna listwa łącząca światła
Z tyłu pojawi się modna listwa łącząca światła© fot. mat. prasowe

Linia boczna obfituje w przetłoczenia, a obniżona linia dachu potęguje dynamiczną sylwetkę. Z tyłu pojawiło się mocne załamanie oraz modna od niedawna listwa, łącząca tylne światła i zlewająca się z szybą. Hyundai chwali się, że i20 jest pierwszym europejskim modelem zaprojektowanym zgodnie z nowym językiem Sensuous Sportiness, który opiera się na 4 filarach: proporcji, architektury, stylu i technologii.

Producent zapowiada także duże zmiany wewnątrz. Pojawi się nowy zestaw wskaźników, który połączony zostanie z konsolą środkową, dzięki czemu kierowca będzie miał do dyspozycji dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala. Mam jednak nadzieję, że w podstawowych wersjach Hyundai zachowa swój analogowy charakter.

Najbardziej nie możemy się jednak doczekać najbardziej rasowej wersji i20 N. Na razie musimy jednak poczekać do Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, gdzie zaprezentowana zostanie 3. generacja koreańskiego modelu.

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]
Komentarze (4)