Hyundai Ioniq Hybrid (2016) - znamy ceny w Polsce
Hyundai Ioniq Hybrid już jest w polskich salonach. Ile kosztuje i jak wypada na tle najmocniejszego konkurenta - Toyoty Auris Hybrid?
06.09.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na razie do salonów wjeżdża wersja Hybrid, czyli klasyczna, hybrydowa odmiana z silnikiem benzynowym 1.6 GDI wspomaganym motorem elektrycznym. Mieliśmy okazję nim jeździć i zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenie, zatem zapraszamy do przeczytania relacji z pierwszej jazdy.
Podczas rozmów z przedstawicielami Hyundaia, dowiedzieliśmy się że koreański producent celuje z ceną pomiędzy Toyotę Auris Hybrid a Prius. Rzeczywiście, kwota 99 900 zł jaką trzeba zapłacić sytuuje go właśnie w tej pozycji, bowiem Auris Hybrid kosztuje od 80 900 zł, natomiast Prius od 119 900 zł. Niewiele więcej niż za Hyundaia, trzeba zapłacić za najbogatszą wersję wyposażenia Aurisa Hybrid i to jest właśnie bezpośredni konkurent Ioniqa. Który samochód jest atrakcyjniejszy?
Zacznijmy od napędu. Moc systemowa produktu z Korei Południowej to 141 KM. Producent podaje przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,8 s. Deklarowane, średnie zużycie paliwa to 3,4 l/100 km. Bagażnik podczas prezentacji miał pojemność 443 litry, natomiast w najnowszej informacji prasowej „urósł” do 550 litrów i prawdopodobnie tyle będzie miał w oficjalnym katalogu.
Toyota Auris Hybrid pomimo zastosowania większego silnika spalinowego o pojemności 1,8 litra, osiąga moc systemową 136 KM, a setkę rozwija w czasie 10,9 s. Zużycie paliwa to 3,5-3,6 l/100 km, a pojemność bagażnika wynosi 360 litrów. I ten ostatni parametr stawia na pierwszej pozycji Hyundaia, ale trzeba pamiętać o tym, że osoby chcące kupić auto z większym bagażnikiem, mogą wybrać wersję kombi Toyoty, kosztującą 4000 zł więcej. Hyundai tego nie oferuje i nie należy się tego spodziewać przez najbliższe kilka lat. Nadwozie typu liftback jest tutaj kompromisem. Zatem technicznie remis.
Pełna lista wyposażenia standardowego nie jest nam jeszcze znana, ale producent podał najważniejsze elementy wersji podstawowej. Okazuje się, że Ioniqa już w podstawie jest atrakcyjnym samochodem. Porównajmy go z naszym topowym Aurisem Hybrid w wersji Prestige, za punkt odniesienia biorąc to, co wiemy o Hyundaiu.
Parametr | Hyundai IONIQ Hybrid |
Toyota Auris Hybrid Prestige
|
---|---|---|
Cena | 99 900 zł | 100 400 zł |
Moc systemowa układu | 141 KM | 136 KM |
skrzynia biegów | automat dwusprzęgłowy | automat bezstopniowy |
Deklarowane zużycie paliwa | 3,4 l/100 km | 3,5-3,6 l/100 km |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,8 s | 10,9 s |
Pojemność bagażnika | 443-550 l* | 360-600 l** |
Wyposażenie | ||
liczba poduszek powietrznych | 7 | 7 |
autonomiczny system hamowania awaryjnego | TAK | TAK |
aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu | TAK | pasywny |
system wykrywania martwego pola | TAK | NIE |
system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu | TAK | NIE |
dwustrefowa klimatyzacja | TAK | TAK |
tempomat | aktywny | pasywny |
kamera cofania | TAK | TAK |
Warunki gwarancji | ||
okres gwarancji | 5 lat | 3 lata |
maksymalny przebieg | bez limitu | 100 tys. km |
gwarancja na akumulatory | 8 lat lub 200 tys. km | 5 lat lub 100 tys. km |
* zależnie od źródła ** zależnie od wersji nadwozia (hatchback-kombi) |
Jak widać choćby z tych informacji, Hyundai po raz kolejny po Elantrze skonfigurował samochód tak, by był o niewielki krok przed Toyotą. Każdy z parametrów jest minimalnie lepszy, a wyposażenie, którego nie ma w Toyocie, znalazło się w Hyundaiu. Teraz pora na kampanię reklamową, bo klienci szukający hybrydy ufają najbardziej japońskiemu producentowi, a Hyundai jest na tym polu nowicjuszem.