Hyundai Ioniq Hybrid (2016) - znamy ceny w Polsce

Hyundai Ioniq Hybrid już jest w polskich salonach. Ile kosztuje i jak wypada na tle najmocniejszego konkurenta - Toyoty Auris Hybrid?

Hyundai Ioniq Hybrid (2016) - znamy ceny w Polsce
Marcin Łobodziński

06.09.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na razie do salonów wjeżdża wersja Hybrid, czyli klasyczna, hybrydowa odmiana z silnikiem benzynowym 1.6 GDI wspomaganym motorem elektrycznym. Mieliśmy okazję nim jeździć i zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenie, zatem zapraszamy do przeczytania relacji z pierwszej jazdy.

Podczas rozmów z przedstawicielami Hyundaia, dowiedzieliśmy się że koreański producent celuje z ceną pomiędzy Toyotę Auris Hybrid a Prius. Rzeczywiście, kwota 99 900 zł jaką trzeba zapłacić sytuuje go właśnie w tej pozycji, bowiem Auris Hybrid kosztuje od 80 900 zł, natomiast Prius od 119 900 zł. Niewiele więcej niż za Hyundaia, trzeba zapłacić za najbogatszą wersję wyposażenia Aurisa Hybrid i to jest właśnie bezpośredni konkurent Ioniqa. Który samochód jest atrakcyjniejszy?

Obraz

Zacznijmy od napędu. Moc systemowa produktu z Korei Południowej to 141 KM. Producent podaje przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,8 s. Deklarowane, średnie zużycie paliwa to 3,4 l/100 km. Bagażnik podczas prezentacji miał pojemność 443 litry, natomiast w najnowszej informacji prasowej „urósł” do 550 litrów i prawdopodobnie tyle będzie miał w oficjalnym katalogu.

Toyota Auris Hybrid pomimo zastosowania większego silnika spalinowego o pojemności 1,8 litra, osiąga moc systemową 136 KM, a setkę rozwija w czasie 10,9 s. Zużycie paliwa to 3,5-3,6 l/100 km, a pojemność bagażnika wynosi 360 litrów. I ten ostatni parametr stawia na pierwszej pozycji Hyundaia, ale trzeba pamiętać o tym, że osoby chcące kupić auto z większym bagażnikiem, mogą wybrać wersję kombi Toyoty, kosztującą 4000 zł więcej. Hyundai tego nie oferuje i nie należy się tego spodziewać przez najbliższe kilka lat. Nadwozie typu liftback jest tutaj kompromisem. Zatem technicznie remis.

Obraz

Pełna lista wyposażenia standardowego nie jest nam jeszcze znana, ale producent podał najważniejsze elementy wersji podstawowej. Okazuje się, że Ioniqa już w podstawie jest atrakcyjnym samochodem. Porównajmy go z naszym topowym Aurisem Hybrid w wersji Prestige, za punkt odniesienia biorąc to, co wiemy o Hyundaiu.

Hyundai IONIQ Hybrid vs. Toyota Auris Hybrid

ParametrHyundai IONIQ Hybrid 

 

Toyota Auris Hybrid Prestige

 

Cena99 900 zł100 400 zł
Moc systemowa układu141 KM136 KM
skrzynia biegówautomat dwusprzęgłowyautomat bezstopniowy
Deklarowane zużycie paliwa3,4 l/100 km3,5-3,6 l/100 km
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s10,9 s
Pojemność bagażnika443-550 l*360-600 l**
Wyposażenie

liczba poduszek

powietrznych

77

autonomiczny system hamowania awaryjnego 

TAKTAK

aktywny asystent 

utrzymywania pasa ruchu 

TAKpasywny

system wykrywania

martwego pola 

TAKNIE

system ostrzegania

o ruchu poprzecznym

z tyłu

TAKNIE
dwustrefowa klimatyzacjaTAKTAK
tempomataktywnypasywny
kamera cofaniaTAKTAK
Warunki gwarancji
okres gwarancji5 lat3 lata
maksymalny przebiegbez limitu100 tys. km
gwarancja na akumulatory8 lat lub 200 tys. km5 lat lub 100 tys. km

* zależnie od źródła

** zależnie od wersji nadwozia (hatchback-kombi)

Jak widać choćby z tych informacji, Hyundai po raz kolejny po Elantrze skonfigurował samochód tak, by był o niewielki krok przed Toyotą. Każdy z parametrów jest minimalnie lepszy, a wyposażenie, którego nie ma w Toyocie, znalazło się w Hyundaiu. Teraz pora na kampanię reklamową, bo klienci szukający hybrydy ufają najbardziej japońskiemu producentowi, a Hyundai jest na tym polu nowicjuszem.

Komentarze (12)