Hyundai Bayon z polskimi cenami. Jest tańszy niż i30, ale wyposażeniem nie zachwyca

Nowy crossover Koreańczyków w segmencie B doczekał się cen w Polsce. Chociaż model jest tańszy od kompaktowego i30 o 6,2 tys. zł, to niestety podstawowym wyposażeniem nie zachwyca. Dopłaty wymaga m.in. radio czy przednie głośniki.

Hyundai Bayon mimo że oferuje sporo przestrzeni w środku, to mógłby mieć nieco bogatsze wyposażenie standardowe
Hyundai Bayon mimo że oferuje sporo przestrzeni w środku, to mógłby mieć nieco bogatsze wyposażenie standardowe
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Hyundai
Filip Buliński

11.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Hyundai Bayon jest już drugim przedstawicielem crossoverów segmentu B koreańskiej marki, jednak duża popularność tego typu aut i inny charakter modelu w porównaniu do Kony sprawia, że oba mają sporą szansę na sukces.

Mimo mniejszych rozmiarów ten pierwszy ma większy bagażnik – w Bayonie do dyspozycji jest 411 litrów, podczas gdy w Konie tylko 373 litry. Ceny nowego Hyundaia zaczynają się od 66 700 zł, co oznacza, że jest 7,2 tys. zł tańszy od crossoverowego brata i 6,2 tys. zł tańszy od kompaktowego i30. Biorąc jednak pod uwagę promocyjny cennik i30-ki z rocznika modelowego 2020, zapłacimy za koreańskiego kompakta 2,3 tys. zł mniej niż za Bayona.

Hyundai Bayon – ceny dla wersji silnikowych

  • 1.2 MPI (84 KM) 5MT – Pure od 66 700 zł
  • 1.0 T-GDI (100 KM) 6MT – Modern od 78 100 zł
  • 1.0 T-GDI (100 KM) 7DCT – Modern od 83 400 zł

Ciekawą funkcją, którą Bayon otrzyma jako pierwszy w Hyundaiu, jest automatyczny międzygaz, do tej pory zarezerwowany tylko dla sportowych modeli z linii N. Dzięki synchronizacji silnika z wałem wyjściowym, możliwa jest płynniejsza i bardziej sportowa zmiana biegów.

Wersje wyposażenia Hyundaia Bayon

  • Pure – od 66 700 zł – zawiera asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta ostrzegania o ograniczeniach prędkości, asystenta świateł drogowych, klimatyzację manualną, tempomat, LED-owe światła do jazdy dziennej czy system informowania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu.Może być za to zaskoczeniem, że radio z RDS i DAB wymaga dopłaty. Jest ono częścią pakietu Plus za 2100 zł, który zawiera także głośniki w przednich drzwiach, sterowanie z kierownicy, zestaw Bluetooth czy elektrycznie sterowane lusterka podgrzewane.
  • Modern – od 73 000 zł – ta wersja jest wzbogacona o tylne czujniki parkowania, tylne szyby sterowane elektrycznie, dojazdowe koło zapasowe, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów, wejście USB w konsoli centralnej oraz wszystkie dodatki z wcześniej wymienionego pakietu Plus.2000 zł dopłaty wymagają jednak 16-calowe felgi aluminiowe, za 1300 zł możemy dokupić w pakiecie podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, podłokietnik oraz port USB w II rzędzie, natomiast pakiet Display (2700 zł dla silnika 1.2 l i 3700 zł dla 1.0 l) wzbogaci Bayona o system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, system Bluetooth z obsługą głosową oraz kamerę cofania. Różnica w cenie między jednostkami wynika z faktu, że kupując pakiet z silnikiem 1.0 l, otrzymamy dodatkowo 10,25-calowe cyfrowe zegary.
  • Smart – od 77 700 zł – tutaj otrzymamy dodatkowo pasy bezpieczeństwa regulowane na wysokość, kamerę cofania, 16-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie składane lusterka, podłokietnik ze schowkiem, inne wykończenie wnętrza, system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, głośniki w tylnych drzwiach, 10,25-calowe cyfrowe zegary oraz system Bluetooth z obsługą głosową.Od wersji Smart możemy zdecydować się na dwukolorowe nadwozie, które kosztuje dodatkowe 1700 zł. Za dodatkowe 1000 zł możemy mieć podgrzewane fotele i kierownicę, pakiet zawierający automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu i funkcję automatycznego odparowywania szyb wymaga 1200 zł dopłaty, natomiast takie dodatki jak pełne reflektory LED z doświetlaniem zakrętów, przyciemniane tylne szyby oraz inne wykończenie detali kosztuje w pakiecie 2500 zł.
  • Executive – od 88 900 zł – topowa wersja ma na pokładzie podgrzewane fotele i kierownicę, automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, przednie i tylne czujniki parkowania, pełne reflektory LED z przodu i z tyłu, przyciemniane szyby, 17-calowe alufelgi, ładowarkę indukcyjną oraz 10-letnią aktualizację map nawigacji.Za 1700 zł możemy dokupić system monitorowania martwego pola, unikania kolizji przy cofaniu i podążania po pasie ruchu, a jeśli wybieramy model z dwusprzęgłową skrzynią DCT, pakiet kosztuje 3300 zł i zawiera dodatkowo aktywny tempomat. Z kolei za dodatkowe 6000 zł możemy wyposażyć Bayona w bezkluczykowy dostęp do auta, 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego oraz system audio Bose.
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Hyundaisegment bcrossover/suv
Komentarze (8)