Hybrydowy Peugeot 208 FE ze sportowymi osiągami. Czy to możliwe?
Peugeot rozpoczął prace nad nietypową ekologiczną wersją FE modelu 208, która oprócz niskiego zużycia paliwa będzie mogła się pochwalić osiągami zbliżonymi do usportowionej odmiany GTi. Co drzemie pod maską tego malucha i czy będzie można zobaczyć go na drogach?
04.07.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Peugeot rozpoczął prace nad nietypową ekologiczną wersją FE modelu 208, która oprócz niskiego zużycia paliwa będzie mogła się pochwalić osiągami zbliżonymi do usportowionej odmiany GTi. Co drzemie pod maską tego malucha i czy będzie można zobaczyć go na drogach?
Źródłem napędu 208 FE jest 1,2-litrowy silnik - tak naprawdę to zmodyfikowana wersja benzyniaka 1,0 VTi. Motor spalinowy współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 41 KM. Ponieważ zostanie wyprodukowany tylko jeden egzemplarz auta i prawdopodobnie nigdy nie zobaczymy go na ulicach, koncern PSA nie podał łącznej mocy całego układu. Szkoda. Wiadomo natomiast, że sprint od 0 do 100 km/h zajmie 208 FE około 8 s.
Co ciekawe, moduł hybrydowy i zestaw baterii pochodzą z kultowego wyścigowego modelu 908 HDi FAP, który brał udział w słynnym wyścigu 24 Heures du Mans. Aby uzyskać dobre osiągi, auto odchudzono aż o 200 kg. Obniżono wagę nie tylko karoserii, ale również zawieszenia. Zmniejszono nawet zbiornik paliwa do zaledwie 20 l.
Dodatkowymi wspomagaczami są 5-biegowa przekładnia zautomatyzowana, 19-calowe felgi z bardzo lekkich stopów oraz wąskie opony. Zasięg prototypu jest szacowany na 14-19 km i będzie uzależniony od trybu jazdy. Do wyboru są trzy: zero-emissions, hybrid i sport. Premiera auta ma nastąpić na tegorocznych wrześniowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Źródło: WorldCarFans