Hybrydowe coupé Maserati już w drodze. Zadebiutuje w przyszłym roku
Maserati nie jest jedyną marką koncernu FCA, która rozwija się w słabszym tempie, niż zakładano jeszcze kilka lat temu. Widać jednak światełko w tunelu. Już w przyszłym roku włoski producent zaprezentuje hybrydowe coupé, będące rozwinięciem konceptu Alfieri.
12.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prawie pięć lat temu, podczas salonu samochodowego w Genewie, Maserati zaprezentowało oszałamiający koncept. Bazował on na modelu GranTurismo MC Stradale i zachwycał stylistyką oraz napędem. Było to czteromiejscowe GT z 4,7-litrowym V8 pod maską, charakteryzujące się pięknym nadwoziem. Już wtedy samochód sprawiał wrażenie gotowego do produkcji./b]
Kilka miesięcy później Włosi poinformowali, że ostateczne wydanie otrzyma silnik V6 dostępny w trzech wersjach mocy. Mówili też o dwóch rodzajach nadwozia - coupé oraz cabrio. Niestety na tym się skończyło. Minęło już kilka lat, a Alfieri nadal nie widnieje w cennikach marki. Niebawem powinno się to zmienić. Premiera może nastąpić w najbliższych kilkunastu miesiącach.
Zapomnijcie jednak o potężnym V8. Pod maskę trafi hybryda, prawdopodobnie oparta na sześciocylindrowej jednostce. W planach jest napęd na cztery koła oraz możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie, wliczając w to opcję ładowania z domowego gniazdka. Cóż, najwyraźniej Maserati także wkracza w erę elektryfikacji.
Luksusowe coupé tej marki nigdy nie należały do lekkich. W najnowszym modelu Włosi zamierzają więc położyć duży nacisk na odchudzenie konstrukcji, stosując aluminium i kompozyty. Co ważne, mimo ekologicznego napędu, auto nie rozczaruje osiągami. Prędkość maksymalna ma przekraczać 300 km/h, a sprint do "setki" potrwa mniej niż 3 s.
Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem terminy zostaną dotrzymane i już niebawem będziemy cieszyć się widokiem potężnego Alfieri. Maserati potrzebuje sukcesu, a szybkie, hybrydowe GT może okazać się kluczem do serc klientów.