Nowa Honda Civic Type R (2015) – komplet informacji! [aktualizacja]
Mamy już komplet informacji technicznych na temat nowego Civica Type R.
03.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Honda przedstawia samochód jako „auto wyścigowe do codziennego użytku” i zapewnia, że Civic Type R wyznacza nowe standardy w klasie przednionapędowych, ostrych hatchbacków.
Bodaj najważniejszym elementem tego modelu jest silnik 2,0 VTEC Turbo – to połączenie było do tej pory znane tylko miłośnikom tuningu. Najnowszą jednostkę Hondy wyposażono we wtrysk bezpośredni. Co interesujące, silnik osiąga nie 280, ale 310 KM przy 6500 obr./min i 400 Nm przy 2500 obr./min. Ta druga wartość jest godna mocnego diesla. Odcięcie zapłonu następuje dopiero przy 7000 obr./min, więc w rodzinie Type R, można uznać ten silnik za niskoobrotowy. Producent obiecuje przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 s oraz prędkość maksymalną 270 km/h!
Dużo uwagi skupiono wokół aerodynamiki, co pozwoliło wygenerować duży docisk zapewniający stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach. Nie jest to domeną przednionapędowych samochodów. Prace nad przednim splitterem, potężnym spojlerem tylnym, prawdziwie wydajnym dyfuzorem oraz wlotami powietrza zapewniającymi odpowiednią wymianę ciepła prowadzono w tunelu aerodynamicznym w Japonii i posłużono się m. in. metodą CFD. Testy samochodu w warunkach rzeczywistych prowadzono na jednych z najtrudniejszych torów świata jakimi są Suzuka i Nürburgring.
Honda Civic Type R została wyposażona w innowacyjne zawieszenie z czteropunktowym systemem adaptacyjnego tłumienia Adaptive Damper System. Pozwala ono na stałą kontrolę ruchu każdego koła oraz do minimum ogranicza negatywne obciążenia kół podczas dynamicznego przyspieszania i hamowania. Minimalizuje również przechyły nadwozia.
New Honda Civic Type R IX (2015) - exhaust & engine sound before reveal
System Dual Axis Strut Front Suspension ogranicza o 50 procent w stosunku do standardowego Civica wpływ napędu na przednią oś podczas przyspieszania. W tylnej osi nie zrezygnowano ze sprawdzonej belki skrętnej w kształcie litery H. Uzupełnieniem jest elektryczne wspomaganie kierownicy typu Dual Pinion.
Samochód obuto w opony o rozmiarze 235/35 R19 przygotowane przez Continentala tylko dla tego modelu. Układ hamulcowy obejmuje nawiercane przednie tarcze o średnicy 350 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski.
New Honda Civic Type R IX (2015) - dynamic B roll
Tryb R+ wyzwala jeszcze więcej energii i chęci do szybkiej jazdy. Po naciśnięciu „magicznego guziczka”, Civic Type R jest jeszcze bardziej zwarty i gotowy do działania. Zawieszenie sztywnieje o 30 procent, a układ kierowniczy jeszcze bardziej się wyostrza i traci nieco z siły wspomagania. Reakcje silnika stają się jeszcze żywsze.
Dla kierowców chcących komfortowo podróżować na co dzień nowym Type R przygotowano GT Pack obejmujący bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, w tym Advanced Driver Assist System oraz multimediami Honda Connect i 320-watowym systemem audio z odtwarzaczem CD i 8 głośnikami z wysokiej półki.
New Honda Civic Type R IX (2015) - reveal before Geneva Motor Show
Nowa Honda Civic Type R trafi do salonów latem. Cennik, czas uzyskany na torze Nürburgring i szczegółowe dane techniczne zostaną ogłoszone niebawem.
[aktualizacja 3 marca]
Znamy już oficjalny czas przejazdu Północnej Pętli toru Nürburgring. Honda Civic Type R uzyskując 7:50,63 min jest obecnie rekordzistką w klasie samochodów produkcyjnych z napędem na przednie koła. Trzeba tu zaznaczyć, że niedawno przeprowadzono wymianę nawierzchni na tym legendarnym torze, co mogło wpłynąć na osiągane czasy przejazdów. Nie mamy informacji o tym, kiedy dokonano próby bicia rekordu. Prawdopodobnie niebawem rywale tacy jak Seat i Renault wypuszczą swoje załogi by spróbować odebrać Hondzie koronę.