Hennessey Venom GT w rękach Jaya Leno [wideo]
Jay Leno to z pewnością jeden z najbardziej medialnych kolekcjonerów samochodów na świecie. Wielu producentów drogich i unikatowych pojazdów powierza w jego ręce swoje produkty, aby wystawił im subiektywną notę i opowiedział o wrażeniach z jazdy. Zobaczcie wideo, na którym amerykański komik i pasjonat motoryzacji wraz z konstruktorem pojazdu po raz pierwszy prezentują Hennessey Venom GT.
09.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jay Leno to z pewnością jeden z najbardziej medialnych kolekcjonerów samochodów na świecie. Wielu producentów drogich i unikatowych pojazdów powierza w jego ręce swoje produkty, aby wystawił im subiektywną notę i opowiedział o wrażeniach z jazdy. Zobaczcie wideo, na którym amerykański komik i pasjonat motoryzacji wraz z konstruktorem pojazdu po raz pierwszy prezentują Hennessey Venom GT.
Brytyjsko-amerykańskie monstrum bazuje na elementach lekkiej, aluminiowej konstrukcji nośnej Lotusa Elise, która została odpowiednio zmodyfikowana na potrzeby nowego projektu. Mocno spokrewniony z Lotusem jest także kształt nadwozia (wykonano je z włókna węglowego). Całość waży około 1100 kg, co w połączeniu z monstrualną jednostką napędową sprawia, że adrenalina wylewa się uszami.
W początkowym zamyśle konstruktorów pojazd miał być napędzany za pomocą umieszczonej centralnie jednostki V10 o pojemności 8,4 litra, pochodzącej z Dodge Vipera, stanęło jednak na kilku odmianach V8 o litrażu 6,2 z Corvette ZR1 (LS9). Zależnie od wybranego poziomu modyfikacji i rodzaju doładowania silnika Venom GT może zaoferować od 735 KM do 1217 KM mocy i od 1007 Nm do 1540 Nm momentu obrotowego!
Najmocniejsza wersja potrzebuje zaledwie 2,4 sekundy na osiągnięcie prędkości 100 km/h, najsłabsza natomiast pół sekundy więcej. Prędkość maksymalna szacowana jest na 416-440 km/h. Cena także uzależniona jest od tego, jaką odmianę zamówimy, koszt budowy Hennessey Venom GT waha się od 600 000 do około 1 000 000 dolarów. Planowana produkcja to 10 egzemplarzy rocznie. Jak to jeździ? Zobaczcie sami.
Źródło: ZerCustoms