GAC E‑JET – Volvo S60, Mercedes-Benz CLA i napęd na prąd [NAIAS 2013]
GAC E-JET to hybryda o przedłużonym zasięgu rodem z Chin, której twórcy wyraźnie inspirowali się europejskimi samochodami. Auto zostało zaprezentowane na targach w Detroit.
22.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
GAC Group (Guangzhou Automobile Group Co. Ltd) to chińska firma, która prezentowała swoje produkty podczas North American International Auto Show 2013. Producent ma w swoim dorobku takie modele, jak sedan Trumpchi (bazujący na niektórych podzespołach Alfy Romeo 166) czy SUV Trumpchi GS5.
Przy okazji Detroit GAC ogłosiło rozszerzenie współpracy z Grupą Fiat-Chrysler. Przedsiębiorstwo będzie wytwarzało Fiaty i Jeepy na rynek chiński.
Na amerykańskich targach można było obejrzeć koncepcyjny model GAC E-JET, pokazany po raz pierwszy w listopadzie 2012 r. na Guangzhou Auto Show.
Samochód wygląda jak skrzyżowanie Volvo S60/V60 z Mercedesem CLA. Ma 4570 mm długości, 1790 mm szerokości i 1490 mm wysokości, a jego rozstaw osi mierzy 2620 mm. Do napędu modelu E-JET służy silnik elektryczny o mocy 129 KM i momencie obrotowym 228 Nm.
Pojazd jest wyposażony w 40-konny, elektryczny generator oraz wytwarzający prąd 4-cylindrowy motor spalinowy o pojemności 1,0 l (61 KM i 82 Nm). GAC przyspiesza od 0 do 50 km/h w 4,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi ok. 160 km/h. Zasięg auta w trybie EV sięga 100 km, a w hybrydowym 600 km. Średnie spalanie jednostki na paliwo płynne to 1,9 l/100 km.