Ferrari F8 Spider poluje na McLarena. Jest naprawdę szybkie

Ferrari zaskoczyło nas nie byle jaką premierą. Jest nią model F8 Spider - mocny i emocjonujący pojazd z otwartym dachem. Szykuje się solidny rywal dla McLarena 720S Spider. Nowa propozycja Włochów zachwyca nie tylko wyglądem, ale i osiągami.

Wygląda bardzo dobrze, a jeździ zapewne jeszcze lepiej.
Wygląda bardzo dobrze, a jeździ zapewne jeszcze lepiej.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

09.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

F8 Spider jest niczym innym jak otwartą wersją modelu F8 Tributo zaprezentowanego podczas tegorocznego salonu w Genewie. Znajdziemy tu dokładnie ten sam, 720-konny silnik V8 o pojemności 3,9 litra, który dzięki podwójnemu doładowaniu zapewnia wspaniałe osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Wrażenie robi też sprint 0-200 km/h trwający 8,2 sekundy.

Co ważne, mimo braku stałego dachu i konieczności zastosowania dodatkowych wzmocnień nadwozia, auto nie przytyło znacząco w stosunku do F8 Tributo. Wersja Spider waży zaledwie 1400 kg. Spora w tym zasługa szerokiego zastosowania włókna węglowego oraz elementów układu wydechowego wykonanego z Inconelu, stosowanego m.in. w bolidach Formuły 1.

Podobnie jak w poprzedniku, jakim było 488 Spider, tutaj także mamy do czynienia ze sztywnym, elektrycznie sterowanym dachem, który można obsługiwać także podczas jazdy z prędkością nie większą niż 45 km/h. Cały proces składania lub rozkładania zajmuje około 14 sekund. Potem pozostaje już tylko cieszyć się wiatrem we włosach.

Obraz
© mat.prasowe

Auto jest nie tylko szybsze od poprzednika, ale i doskonalsze pod względem aerodynamicznym. Ferrari twierdzi, że w F8 Spider udało się zminimalizować opory powietrza o około 10 proc. w stosunku do 488 Spider. Tutaj także, podobnie jak w F8 Tributo znajdziemy system FDE+ wpływający na pracę hamulców w zakrętach, pozwalający na uzyskanie większych prędkości bez utraty przyczepności.

Ceny F8 Spider nie są jeszcze znane, choć auto będzie zapewne nieco droższe niż zamknięta odmiana F8 Tributo, wyceniona na co najmniej 236 tysięcy euro, co stanowi równowartość około 1 miliona złotych.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Komentarze (2)