Ford Mustang RTR - specjalna wersja od "króla driftu" [wideo]
Amerykański oddział Forda zaprezentował specjalny pakiet modyfikacji RTR do modelu Mustang opracowany wspólnie ze studiem stylistycznym Classic Design Concepts i znanym kierowcą Vaughnem Donaldem Gittinem. JR czuwał nad tym, aby projekt był odpowiednio podobny do samochodu, w którym on sam zdziera tylne gumy podczas driftingu.
19.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Amerykański oddział Forda zaprezentował specjalny pakiet modyfikacji RTR do modelu Mustang opracowany wspólnie ze studiem stylistycznym Classic Design Concepts i znanym kierowcą Vaughnem Donaldem Gittinem. JR czuwał nad tym, aby projekt był odpowiednio podobny do samochodu, w którym on sam zdziera tylne gumy podczas driftingu.
Pakiet RTR jest dostępny dla wszystkich wersji Mustanga wyprodukowanych w latach 2009-2012 i można zakupić go w całości lub tylko jako poszczególny elementy. Zależnie od potrzeb Ford oferuje Stage 1 dla odmian z silnikami V6 i V8 obejmujący przednią nakładkę na zderzak, okleinę na nadwozie (opcjonalnie), tylny spoiler oraz 19-calowe obręcze z oponami firmy Falken. Od strony technicznej w aucie pojawił się nowy układ wydechowy opracowany wspólnie z Magnaflow Performance Exhaust (wzrost o 9 KM przy silniku 5,0 V8) i krótsze o 2,5 cm sprężyny zawieszenia. Za taki komplet trzeba zapłacić 6250 dol.
Introducing the 2013 Ford Mustang RTR
Pełen zestaw Stage 2 za 11 995 dol. oprócz tego, co znajdziemy w podstawowym, obejmuje też listwy progowe, tylny dyfuzor, filtr powietrza K&N, przeprogramowanie ECU (wzrost o 25 KM i 81 Nm przy silniku 5,0 V8) i poważniejsze modyfikacje zawieszenia (regulowane amortyzatory, drążek Panharda, rozpórki). Na specjalne zamówienie Ford jest w stanie podnieść moc Mustanga ze standardowych 412 KM (GT 5,0 V8) do 532 lub 633 KM.
Źródło: Ford USA