Ford Everest – Ranger bez paki
Seryjna wersja modelu Ford Everest niczym nie różni się od koncepcyjnej odmiany z 2013 r.
15.11.2014 | aktual.: 08.10.2022 08:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ford Everest zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas Guangzhou Auto Show. Samochód będzie produkowany w Chinach i Tajlandii. Będzie sprzedawany we wspomnianych Chinach, a także w Indiach, Australii, Nowej Zelandii, RPA i państwach z grupy ASEAN.
Pojazd bazuje na Fordzie Rangerze. Konstrukcja oparta jest o ramę. Everest ma prześwit wynoszący 225 mm. Głębokość brodzenia to 800 mm, kąt natarcia 29 stopni, zaś zejścia 25 stopni.
Auto będzie występować w wersji z napędem na tył lub obie osie. Terrain Management System ma tryby ułatwiające jazdę po piasku, kamieniach, śniegu, szutrze i trawie. W skład wyposażenia wchodzą też inne układy, w tym ułatwiające wjeżdżanie i zjeżdżanie ze wzniesień, ostrzegające i utrzymujące auto na pasie ruchu czy ostrzegające o pojazdach nadjeżdżających z boku podczas cofania.
W 7-osobowej kabinie znajduje się 30 schowków o łącznej pojemności 48 l. Maksymalna pojemność bagażowa wynosi 2010 l. Ładowność samochodu to 750 kg. Ford Everest może ciągnąć 3-tonową przyczepę.
W gamie znajdą się silniki wysokoprężne Duratorq TDCi o pojemności 2,2 oraz 3,2 l, a także benzynowy motor 2,0 EcoBoost. Do wyboru będą 6-biegowa skrzynia manualna i 6-przekładniowa skrzynia automatyczna.