Fiat Panda nie wybiera się na emeryturę. Wiemy, jak długo pozostanie w produkcji

Obecna, trzecia generacja Fiata Pandy jest z nami od 2011 roku. Nie wybiera się jednak na emeryturę. Włosi zamierzają produkować ją co najmniej do 2026 roku.

Cross to jedno z ciekawszych wydań Pandy
Cross to jedno z ciekawszych wydań Pandy
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Aleksander Ruciński

14.03.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Panda to mały, tani i prosty samochód, który cieszy się sporym wzięciem w Europie, a w szczególności w rodzimych Włoszech. Klientom nie przeszkadzają braki w wyposażeniu czy spory staż konstrukcji. Jak donosi agencja Reuters, Fiat zamierza wycisnąć z niej wszystko, co możliwe.

Świadczą o tym informacje ujawnione przez związki zawodowe fabryki w Pomigliano — tej samej, która właśnie rozpoczyna produkcję Alfy Romeo Tonale. Jak się okazuje, znacznie starsza, prostsza i tańsza Panda będzie wytwarzana tam regularnie co najmniej do 2026 roku.

Biorąc pod uwagę współczesne trendy, skupiające się na rozwoju elektromobilności i crossoverów, jest to bardzo dobra wiadomość. Segment tanich, miejskich pojazdów spalinowych przetrwa bowiem kolejnych kilka lat.

W zależności od rynku i specyfikacji Pandę można kupić z benzynowym silnikiem 1.2 69 KM i fabryczną instalacją LPG, benzynowym 1.0 70 KM z miękką hybrydą, a także z silnikiem 0.9 TwinAir 85 KM i napędem na cztery koła. W Polsce najtańszym wydaniem jest miękka hybryda startująca z poziomu 49 700 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)