Ferrari 488 GTB szybsze niż Pista? Wystarczy zawitać do Pogea Racing
Ekstremalne modele Ferrari - jak chociażby 488 Pista - są wyznacznikami osiągów i możliwości superaut. Przynajmniej przez chwilę, zanim na scenie pojawią się tunerzy. Pogea Racing pokazała, że 488 GTB ma w sobie jeszcze spory potencjał
24.04.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ferrari 488 Pista było jedną z najważniejszych premier targów w Genewie i ustawiło wysoką poprzeczkę dla konkurencji. Trzecie z najszybszych Ferrari w historii ma 720 KM i przyspiesza do setki w czasie 2,85 s. Jeśli jednak Pista jest dla ciebie za słaba, na rynku pojawiła się alternatywa.
W Monako, na targach Top Marques, obok ekskluzywnych jachtów i jetpacków pojawił się tuner Pogea Racing. Firma przedstawiła na swoim stoisku 488 GTB, który ma więcej mocy niż Pista z Maranello. Ferrari 488 GTB FPlus Corsa ma 820 KM i 900 Nm, przez co przyspiesza do setki w 2,8 s.
Dorzucenie 100 KM i 130 Nm wskazywałoby na lepsze osiągi, lecz FPlus nie jest tak lekki jak Pista. Podczas gdy firma z Maranello odchudziła 488 GTB o 90 kg, tak Pogea obniżyła masę o 42 kg oraz zwiększyła prędkość maksymalną do 345 km/h.
Modyfikacje przeprowadzone przez tunera objęły między innymi wydech, który wyposażony jest klapki pozwalające na cieszenie się ostrzejszym dźwiękiem silnika V8. Dodatkowo wymieniono tylny spoiler, dyfuzor, progi i splitter – wszystko wykonane z karbonu. Wisienką na szczycie tortu są 21-calowe felgi. Pogea na razie nie udostępniła fotografii wnętrza, lecz podejrzewamy, że ograniczeniem przy jego personalizacji jest jedynie wielkość naszego portfela.
Egzemplarze po tuningu u firmy Pogea będą rzadkie, ponieważ tuner ma w planach przygotowanie w niemieckiej centrali zaledwie 20 sztuk. Ceny modyfikacji zaczynają się od 35 tys. euro.