Ekotuning? – Ultimate Auto Karma (2013)

Mająca swoją siedzibę w Orlando firma Ultimate Aero postanowiła zmodyfikować niezwykle rzadki samochód – Fiskera Karmę. Czy dzięki temu sedan ze Stanów Zjednoczonych stał się jeszcze ciekawszym okazem?

Ekotuning? – Ultimate Auto Karma (2013)
Olgierd Lachowski

17.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przedsiębiorstwo Fisker już ledwo zipie. Produkcja Karmy przygotowywana była przez długi czas i wydawało się, że to piękne auto powstanie w dość dużej liczbie sztuk. Niestety z powodu problemów technicznych, których nie udało się przeskoczyć, oraz w związku z ogólnie słabą kondycją firmy w listopadzie zeszłego roku wstrzymano produkcję do odwołania.

„Do odwołania” w tym przypadku znaczy, że prawie na 100% wytwórnia nie wznowi pracy, bo nie ma funduszy ani na jej ponowny rozruch, ani, co ważniejsze, na usunięcie wad konstrukcyjnych w Karmie.

Karma, z której wyglądem mogą się równać chyba tylko Maserati Quattroporte i Jaguar XJ, była wozem wyposażonym w napęd hybrydowy. Z przodu, pod maską, znajdował się 2-litrowy 4-cylindrowy silnik cieplny z turbodoładowaniem, który osiągał moc 260 KM przy 5300 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosił 353 Nm przy 2000 obr./min.

Moc na drogę przekazywana była przez koła tylne, do których trafiała z 2 silników elektrycznych dysponujących łączną mocą 300 kW (408 KM) i momentem obrotowym do 1330 Nm.

Obraz

Ważący sporo ponad 2 tony sedan potrzebował tylko 5,90 s na osiągnięcie 100 km/h i rozpędzał się do 201 km/h. Po zmianach przeprowadzonych przez Ultimate Auto Karma nie jest szybsza nawet o kilometr na godzinę, bo tuner nie zajmował się modyfikacjami mechanicznymi.

Czy Fisker wygląda lepiej po ingerencji warsztatu z Orlando? Nadwozie tak, ale koła nie. Przydymiono klosze przednich reflektorów i pomalowano na biało część grilla chłodnicy, co sprawiło, że Karma prezentuje się korzystniej, ale niestety świetny efekt w dużym stopniu psują 24-calowe koła, które są zdecydowanie za duże do samochodu. Do tego ramiona felg są białe – być może gdyby były czarne, to wyszłoby to całkiem inaczej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 260 KM przy 5300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 130,13 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 353 Nm przy 2000 obr./min

Silnik i napęd (elektryczny):

  • Liczba: 2
  • Ustawienie: z tyłu
  • Moc maksymalna: 300 kW (408 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1330 Nm
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 24”
  • Koła tylne: 24”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2200 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,39 kg/KM
  • Długość: 4996 mm
  • Szerokość: 1984 mm
  • Wysokość: 1334 mm
  • Rozstaw osi: 3160 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,90 s
  • Prędkość maksymalna: 201 km/h
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)