Edycje specjalne w dwóch słowach: Lamborghini Gallardo [część 3]
Ostatnia część z dość długiej listy edycji specjalnych Lamborghini Gallardo. Będzie orientalnie, bo większość edycji przeznaczone jest dla azjatyckich, zamożnych klientów. Zobaczcie co dla Was przygotowali specjaliści z Sant'Agata Bolognese!
31.07.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lamborghini Gallardo LP560-4 Bianco Rosso
Biel i czerwień to barwy narodowe nie tylko naszego kraju. Edycja Bianco Rosso oferowana była z okazji uczczenia 45 lat obecności Lamborghini w Japonii. Auto polakierowano na biało i udekorowano czerwonymi wyróżnikami w postaci lusterek czy tylnej częściowo przeszklonej pokrywy silnika. Tą samą barwą zostały pokryte zaciski nawiercanych i wentylowanych tarcz hamulcowych. Osiągi pozostały bez zmian i są identyczne jak w LP560-4. We wnętrzu króluje alcantara i czerwona skóra.
Lamborghini Gallardo LP560-4 Gold Limited Edition
Kolejna azjatycka wersja skierowana tym razem na rynek chiński. To chyba jedna z najmniej rzucających się w oczy edycja specjalna. Poznacie ją po złotym metalicznym lakierze i czerwonych przeszyciach foteli. Coś jeszcze? Na tym kończą się wyróżniki edycji specjalnej a zaczyna się pewien problem. Tu jest właśnie pies pogrzebany - taką wersję może zrobić każdy! Wystarczy kupić Gallardo z czerwonymi szwami tapicerki i okleić auto złotą folią. Dajemy sobie rękę uciąć, że wiele osób da się nabrać.
Lamborghini Gallardo LP560-4 Noctis
Nie opuszczając Azji przechodzimy do mrocznej edycji Noctis (łac. Noc) która oferowana była na Filipinach, Chinach oraz... w Australii. Paleta kolorów ograniczona została do dwóch barw: ciemnoniebieskiego Blu Fontis oraz szarego Grigio Lynx. Idealnie współgrają z nimi czarny dach, jego srebrne słupki oraz wypolerowane na wysoki połyski felgi o znanym wzorze Cordelia (identyczne jak w Gold Limited Edition). Po otwarciu drzwi oczom ukazuje się połacie skóry i alcantary z wytłoczonym logo Lamborghini na zagłówkach włącznie.
Lamborghini Gallardo LP550-2 India Limited Edition
Wygląda na to, że Lamborghini lubuje się w azjatyckich klientach, czego dowodem może być kolejna dalekowschodnia wersja Gallardo. India Limited Edition, bo tak nazywa się seria sześciu sztuk stworzona dla tych wymagających klientów, dostępna była tylko w tytułowym państwie. Wybór kolorów musiał ograniczyć się do trzech barw - Arancio Borealis, Bianco Monocerus oraz Verde Ithaca. Kolory te mają swoje uzasadnienie - Pomarańczowy, biały i zielony to kolory narodowe Indii. Osiągi to doskonale znane wartości "zwykłych" LP560-4, a więc: 0-100km/h w 3,9 sekundy a prędkość maksymalna to 320 km/h
Lamborghini Gallardo LP560-2 50 Anniversario (50'th anniversary)
Pamiętacie czasy gdy zadebiutowało pierwsze Porsche Boxster? Wszyscy wyśmiewali się z ludzi, którzy je kupili rzucając przytyki odnośnie braku odpowiedniej zasobności portfela by kupić kultową 911. Podobnie wygląda to w Lamborghini. Na salonie samochodowym w Szanghaju obok Lamborghini Aventador LP720-4 50'th Anniversario zadebiutował jego mniejszy odpowiednik - Gallardo 50'th Anniversario. Osoby, które spóźniły się na zakup rocznicowego Aventadora mogły zamówić jego mniejszego brata. W ten sposób upieczono przysłowiowe dwie pieczenie na jednym ogniu. Wyróżnikiem tej wersji jest biały lakier Bianco Opalis i szare felgi Scorpius (zadebiutowały w pierwszej generacji Superleggery) a za plecami silnik został osłonięty szklaną pokrywą. Lamborghini oczywiście zadbało o tabliczki informujące o limitowanej edycji modelu. Jest to ostatnia wersja Gallardo wyposażona w ręczną skrzynię biegów.
Lamborghini Gallardo LP550-2 Indonesia Limited Edition
Lamborghini Gallardo LP550-2 Indonesia Limited Edition została oparta na modelu LP550-2 z opcjonalnym body-kitem od Superleggery. Tutaj niestety nie pozostawiono wyboru kupcom jeżeli chodzi o kolor nadwozia - barwa Verde Ithaca była jedyną dostępną w tej wersji. Auto wyposażono w szklaną pokrywę za plecami kierowcy i pasażera oraz... podświetlenie LED komory silnika.
Lamborghini Gallardo LP570-4 Super Trofeo Asia
Azjaci uwielbiają poczucie bycia wyróżnionym. Lamborghini po raz kolejny uszczęśliwiło swoich klientów podstawiając pod nos limitowaną do trzech sztuk (!) wersję LP570-4 Super Trofeo Asia. Żółte nadwozie idealnie komponuje się z body-kitem, spojlerem i dyfuzorem wykonanymi z włókna węglowego. Czerwone elementy widniejące na spojlerze czy tego samego koloru zaciski ceramicznych tarcz hamulcowych idealnie współgrają z wnętrzem. Tam również widnieją te barwy, a z czarną alcantarą wyglądają po prostu fenomenalnie. To nie wątpliwie jedna z najbardziej pożądanych wersji tego modelu.
Lamborghini Gallardo LP560-4 Macau GP
Ostatnia wyłącznie azjatycka wersja to Gallardo LP560-4 Macau GP. Powstanie tej wersji to hołd za zajęcie drugiego miejsca przez załogę Gama Racing Team w serii wyścigowej Lamborghini Super Trofeo Asia. Zmiany objęły całe nadwozie - tak wściekłej stylizacji dawno nie widzieliśmy. Wszechobecne wloty i kanały przepływu powietrza mające zapewnić odpowiednie trzymanie auta w zakrętach i rozbudowany system spojlerów a z tyłu wielki dyfuzor - nie ma wątpliwości, że to drogowa wersja wyścigówki. Przez całą długość nadwozia i drzwi przebiegają pasy w kolorach włoskiej flagi uzupełnione o sześciokąt z cyframi 63 - to numer auta którego ekipa stanęła na podium.
Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse
Ostatnia wersja samochodu, który gdy się pojawił wzbudził ogromny szum na rynku super sportowych aut. Jest to też ostatnia drogowa odmiana auta startującego w wyścigach serii modelu Gallardo. Mowa o Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse. Technicznie jest to nic innego jak LP570-4 Superleggera - producent nie zdecydował się na podniesienie mocy ani ilości niutonometrów. Zmiany objęły głównie karbonowy spojler i maskę silnika z tego samego materiału. Z zewnątrz poznacie auto po szarym lakierze i pasach w kolorach włoskiej flagi natomiast we wnętrzu dominuje karbon oraz alcantara.
Podsumowanie:
Lamborghini Gallardo zapisało się w historii tego producenta rekordową ilością sprzedanych aut. Debiutujący w 2003 roku na salonie IAA Frankfurt model okazał się prawdziwym hitem sprzedaży - po 10 latach od momentu zaprezentowania sprzedano ponad 14 tys. sztuk! Ostatnim Gallardo o numerze 14 022 zostało Lamborghini Gallardo LP 570–4 Spyder Performante w krwistoczerwonym kolorze Rosso Corsa. Swój udział w podtrzymaniu i ostatecznym wyniku sprzedaży miały zapewne zaprezentowane edycje specjalne. Dzięki temu modelowi Lamborghini zyskało pieniądze na rozwój innych modeli i technologii, ale czy nie straciło swojego pazura i egzotyki rodem z korridy? Oceńcie sami.