EarthRoamer XV‑HD to prawdopodobnie najlepszy kamper świata. Pod maską diesel 6,7 l
Kiedy w Europie królują przerobione na "półintegry" kampery oparte na fiatach ducato czy peugeotach boxerach, Amerykanie nie bawią się w półśrodki. EarthRoamer XV-HD to nie tylko luksusowo wykończony kamper, ale i terenówka, która nie boi się niczego.
05.05.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przepis na EarthRoamera XV-HD specjalnie skomplikowany nie jest, ale jak się okazuje, proste rozwiązania okazują się najlepsze. Bazą dla tego pojazdu jest Ford F-750 z silnikiem diesla (PowerStroke V8) o pojemności 6,7 litra i mocą 330 koni mechanicznych. Jednostka generuje nieco ponad 1000 niutonometrów. Automatyczna skrzynia ma 6 biegów. Cały układ napędowy według Forda przejedzie co najmniej 500 tys. mil.
EarthRoamer dorzuca od siebie napęd na cztery koła, opony Michelina o rozmiarze 46 cali, tylne zawieszenie pneumatyczne, wyciągarkę czy chociażby pełne oświetlenie LED. XV-HD ma sobie radzić poza typowym kempingiem, dlatego ma bak o pojemności 435 litrów (!), zabierze ok. 950 litrów wody, ma też ogniwa słoneczne o mocy 2100 W. Baterie mają pojemność 20 000 Wh.
Wnętrze? Cóż, to już zależy od indywidualnych preferencji. Wybierać możemy w wykończeniu podłogi (oczywiście podgrzewanej), ustawieniu kuchni czy opcjonalnych gadżetach pokroju systemu dźwiękowego BOSE. Oczywiście z kabiną można połączyć się przez Bluetooth, a gdy nie będziemy używać auta, specjalny tryb tak ustawi wentylację, by w przedziale mieszkalnym nic się nie zalęgło.
Wszystko to prezentuje się wyjątkowo. Nie inaczej jest z ceną, bowiem mówimy o cenniku startującym od 1,7 mln dolarów (prawie 7 mln zł, bez dodatków jak np. zmywarka). Można stwierdzić, że za taką kwotę można żyć w najlepszych hotelach, ale jaki hotel ma ponad 1000 niutonometrów? No właśnie.